Search
Close this search box.
مقالات

صرافی معتبر برای خرید تتر + معرفی 5 صرافی برای تتر

برای خرید و فروش تتر، یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها انتخاب معتبرترین و بهترین صرافی است. معتبرترین صرافی‌ها می‌توانند خدمات خود را از طریق وب سایت و نرم افزارهای موبایل به کاربران ارائه دهند. اگر می‌خواهید مقداری رمز ارز تتر خریداری کنید اما نمی‌دانید کدام صرافی‌های معتبر بهترین گزینه هستند، می‌توانید از این مقاله کمک بگیرید. همچنین ما در پایان این مقاله به ویژگی بهترین صرافی پرداختیم تا بتوانید با توجه به شرایط خود، مناست‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

معرفی و اهمیت رمز ارز تتر (Tether)

رمز ارز تتر (USDT) یکی از ارزهای دیجیتالی است که به علت استیبل بودن قیمت آن، سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب می‌کند. با توجه به این که تتر همیشه قیمتی مساوی با یک دلار آمریکا دارد، به عنوان دلار دیجیتال شناخته شده و می‌تواند اثر تورم را بر دارایی کاربران ایرانی کاهش دهد. تتر (USDT) به علت امکان تبادل با سایر رمز ارزها و امکان نقد شوندگی بالا در ایران، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران مبتدی تا حرفه‌ای محسوب می‌شود.

بهترین صرافی برای خرید تتر

تعدادی از بهترین صرافی‌ها برای خرید تتر (USDT) شامل موارد زیر هستند:

  • صرافی بایننس (Binance Cryptocurrency Exchange)؛
  • صرافی کراکن (Kraken Cryptocurrency Exchange)؛
  • صرافی هوبی (HTX Crypto Exchange)؛
  • صرافی بالینکس (‌‌Balinex)؛
  • صرافی بیت پاندا (Bitpanda).

در ادامه به صورت کامل‌تری به توضیح در مورد هر یک از این صرافی‌ها می‌پردازیم.

صرافی بایننس (Binance Cryptocurrency Exchange):

به جرات در رابطه با صرافی بایننس می‌توان گفت که این صرافی یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین صرفی‌های ارزهای دیجیتال جهان است. بایننس فعالیت خود را در سال 2017 آغاز کرد و در سال 2018 به رتبه برتر از نظر حجم معاملات رسید. از این صرافی همیشه به عنوان امن‌ترین محیط برای معامله تتر (USDT) و سایر ارزهای دیجیتال یاد می‌شود.

صرافی بایننس

با وجود اعتبار بین المللی بالایی که امروزه بایننس دارد، این صرافی در سال 2019 مورد حمله هکری قرار گرفت و حدود 7 هزار بیت کوین از آن به سرقت رفت. خوشبختانه این صرافی در سال 2018 یک صندوق پس‌انداز به نام SAFU برای خود به وجود آورده بود تا مقداری از سود صرافی در آن ریخته شود. بایننس توانست پس از این حمله هکری بزرگ، خسارت‌ها را پرداخت کند. این حمله می‌توانست بسیاری از مراکز مالی و صرافی‌ها را به تعطیلی بکشاند اما با مدیریت و ثروت بالای بایننس، این صرافی با قدرت بیشتر در سالهای بعد به کار خود ادامه داد. به همین دلیل امروزه تحلیل‌گران آن را یک محیط امن برای تبادل تتر می‌دانند. این صرافی دارای بنیان گذار چینی بوده و فعالیت خود را در چین آغاز کرده و سپس دفتر خود را در توکیو راه اندازی کرد. صرافی بایننس پیشرو در تنوع بهترین خدمات، برنامه‌های غیر متمرکز و سیاست‌های جذب سرمایه از طریق رمز ارز بومی خود به نام BNB است.

صرافی کراکن (Kraken Cryptocurrency Exchange):

کراکن یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال جهان است که فعالیت خود را در سال 2011 در ایالات متحده آمریکا آغاز کرد. این صرافی دفاتر متعددی در نقاط مختلف دنیا ایجاد کرد و البته تعداد رمز ارزهای لیست شده خود را به صورت محدودی حفظ کرد. با IP ایران نمی‌توان از آن خدماتی دریافت کرد و ورود به آن نیاز به تغییر IP دارد.

صرافی کراکن

این صرافی برای ایرانی‌های خارج از کشور هم می‌تواند گزینه خوبی باشد. داشتن کارمزد بسیار پایین، آموزش به کاربران و پشتیبانی خوب از ویژگی‌های این صرافی است. قدرت نقدینگی بالایی داشته و محیط مناسبی برای خرید رمز ارز تتر (USDT) است. این صرافی از دو پلتفرم به نام‌های kraken و Kraken Pro استفاده می‌کند. نسخه عادی برای کاربران عادی و مبتدی کاربرد بیشتری داشته و نسخه PRO آن برای کاربران حرفه‌ای استفاده می‌شود.

صرافی هوبی (HTX Crypto Exchange):

نام این صرافی به صورت هاوبی یا هووبی (Huobi) خوانده می‌شود. صرافی هوبی در سال 2013 در چین تاسیس شده و بیشتر فعالیت حضوری خود را در شرق آسیا ادامه داد. این شرکت معتبر هم اکنون یک دفتر در آمریکا داشته و فعالیت آن در چین محدود شده است. هوبی با معاملات یک میلیارد دلاری در روز حجم بالایی از معاملات را ساپورت می‌کند.

صرافی هوبی

این شرکت همچنان در کشورهای کره جنوبی و ژاپن دارای دفتر و فعالیت حضوری است. هوبی شروع کار خود را با تعداد بالای کاربران در چین آغاز کرد؛ به همین دلیل پس از ورود کاربران بین المللی به خوبی توانست حجم بالایی از کاربران را در مدت زمانی کوتاه سازماندهی کند. بسیاری از رمز‌ارزها در برخی روزها در این صرافی بیشترین معاملات بین المللی را ثبت می‌کنند.

صرافی بالینکس (‌‌Balinex):

بالینکس یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌ها برای خرید سریع رمز ارز تتر (USDT) با کمترین کارمزد است. این صرافی محیط کاربری بسیار ساده‌ای داشته و برای راحتی کاربران حرفه‌ای از محیط کاربری مخصوص شب استفاده می‌کند. دارای پشتیبانی آنلاین بوده و سرعت پاسخگویی در این صرافی بالا است. پس از تاسیس بلافاصله در حال گسترش لیست رمز ارزها بوده و از این رو خدمات آن هر ماه در حال گسترش است. دارای مقالات آموزشی فراوانی برای کاربران بوده که باعث میشود کاربران تازه کار بتوانند خیلی سریع اطلاعات خود را افزایش دهند.

به این ترتیب بتوانند معاملاتی حرفه‌ای و مانند کاربران قدیمی داشته باشند. این صرافی با منو فارسی برای کاربران ایرانی گزینه مناسبی است. کاربران ایرانی می‌توانند در این سایت با استفاده از ارز فیات (دارایی ريالی) موجود در بانک‌های عضو شبکه شتاب، به راحتی تتر خریداری کنند یا تتر را به تومان تبدیل کنند.

صرافی بیت پاندا (Bitpanda):

برخلاف بسیاری از صرافی‌های معتبر و دارای حجم معاملات بالا که یا شرق آسیایی هستند و یا آمریکایی، صرافی بیت پاندا یکی از صرافی‌های شناخته شده در حوزه اروپا است. ایرانیانی که در اروپا حضور داشته و می‌خواهند وارد بازار کریپتوکارنسی شوند بهتر است در مورد صرافی بیت پاندا هم به عنوان گزینه‌های مناسب تحقیق کنند. این صرافی در سال 2014 تاسیس شده و به همین دلیل از صرافی‌های با سابقه در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این صرافی در کشور اتریش و در شهر وین وافع شده است.

صرافی بیت پاندا

صرافی بیت پاندا در کنار این که محیطی امن برای خرید و فروش تتر (USDT) محسوب می‌شود، برای کاربران امکان سرمایه گذاری روی فلزات گرانبها، سهام و صندوقهای سرمایه گذاری را هم فراهم می‌کند. این صرافی با ایجاد نوآوری سعی کرده تا منابع درآمدی مختلفی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد تا بتواند کاربران بیشتری را از نقاط مختلف جهان به این صرافی جلب کند.

ویژگی‌های بهترین صرافی برای خرید تتر

با تغییر قوانین مالی بین المللی بسیاری از سایت‌هایی که زمانی کاربران ایرانی را به خود جذب می‌کردند، ممکن است نتوانند با کاربران ایرانی تبادل تجاری داشته باشند. (مگر ایرانیان مقیم سایر کشورها) به همین دلیل دائم بهترین سایت یا صرافی برای کاربران ایرانی بسته با زمان و کشور می‌تواند متفاوت باشد. در حال حاضر صرافی‌های معتبر زیادی در دنیا وجود دارند که به علت اجباری کردن احراز هویت برای کاربران جدید، نمی‌توانند کاربر جدیدی را از ایران بپذیرند. در هر صورت شما نیاز دارید تا ملاک‌هایی در اختیار داشته باشید که در هر شرایطی بتوانید معتبرترین صرافی را برای خود انتخاب کنید. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • امنیت بالا؛
  • پشتیبانی قوی؛
  • رابط کاربری ساده؛
  • کارمزد پایین؛
  • حجم معامله بالا.

در ادامه در مورد هر کدام از این موارد توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

امنیت بالا:

اولین نکته‌ای که در رابطه با یک صرافی اهمیت دارد، امنیت بالای آن است. امنیتی که کاربران بتوانند دارایی خود را در کیف پول آن نگهداری کرده و به معامله در محیطی مناسب بپردازند. صرافی‌هایی که از امنیت بالایی دارند در وهله اول دارای احراز هویت بوده و برای این منظور از کاربران خود مدارک قانونی می‌خواهند. از گذرواژه دو مرحله‌ای و رمز موقت استفاده می‌کنند. همچنین بهتر است دارای صندوق بیمه هم باشند.

پشتیبانی قوی:

داشتن پشتیبانی فارسی برای کاربران ایرانی معمولا کارایی بیشتری دارد. همچنین زمان پشتیبانی و توجه به روش‌های ارتباطی موارد مهمی هستند که باید به آن توجه کرد. بهترین گزینه‌ها معمولا پشتیبانی آنلاین 24 ساعته یا دارای ساعت‌های پاسخگویی بالا است. مثلا پاسخگویی 16 ساعت در شبانه روز هم می‌تواند نیاز اغلب کاربران را رفع کند. موضوع مهم‌تر پاسخگویی سریع و حرفه‌ای بودن تیم پشتیبان است.

رابط کاربری ساده:

رابط کاربری ساده و استفاده از محیط کاربری مخصوص شب یکی از مزایایی است که تمام صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال در تمام دنیا در حال حرکت به این سمت هستند. این ویژگی در بازار کریپتوکارنسی یک مزیت بزرگ محاسبه شده و شرکت‌ها برای بالا بردن رابط کاربری ساده هزینه‌های قابل توجهی را برای آپدیت خود پرداخت می‌کنند. رابط کاربری ساده تعیین می‌کند که چقدر کاربران جدید می‌توانند با سایت یا نرم‌افزار راحت کار کنند و علاقه داشته باشند تا فعالیت خود را در آن ادامه دهند. این ویژگی باعث جذب و پایدار کردن کاربران جدید می‌شود.

کارمزد پایین:

یکی از مواردی که در تحلیل و مقایسه صرافی‌های معتبر ایران و جهان به آن می‌پردازند، میزان کارمزد صرافی‌ها است. این ویژگی می‌تواند باعث جذب سرمایه گذاران شده و حجم معاملات در یک صرافی را افزایش دهد. صرافی‌های معتبر سعی می‌کنند با کاهش کارمزد هم رقابت قوی‌تری داشته باشند و هم محیط مناسبی را برای خرید و فروش افراد حرفه‌ای ارائه دهند. با توجه به ثابت بودن قیمت تتر (USDT)، بسیاری از افرادی که روی آن سرمایه گذاری می‌کنند می‌خواهند با کمترین کارمزد ارزش دارایی خود را صرفا حفظ کنند.

حجم معامله بالا:

صرافی‌های معتبری که در آن حجم معاملات رمز ارز تتر (USDT) بالا است، این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند که بتوانند سریع‌تر رمز ارز تتر خود را نقد کنند. در زمان سفارش گذاری و معامله می‌توانید تتر (USDT) را با سرعت بالاتر و در قیمت‌های مناسب‌تری خرید کنید. در مقابل هم این صرافی‌ها به شما کمک می‌کنند تا در فروش و تبدیل ارزها بهتر بتوانید عمل کنید. کاربران زیاد و حجم مبادلات بالا میزان نقدینگی در گردش صرافی را افزایش خواهد داد.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که تمامی صرافی‌های خارجی معرفی شده در این مطلب، به علت تحریم‌های بین‌المللی، به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهند و احتمال مسدود شدن سرمایه ایرانیان در این صرافی‌ها بسیار زیاد است. تنها صرافی معتبر برای خرید تتر در ایران، صرافی بالینکس است. 

آنچه که از مقاله صرافی معتبر برای خرید تتر، آموختیم:

در ابتدای مقاله به صورت کلی در رابطه با رمز ارز تتر (USDT) و علت خرید و فروش بالای آن در ایران توضیحاتی را ارائه دادیم. در ادامه لیستی از معتبرترین صرافی‌ها در نقاط مختلف جهان را معرفی کردیم که شامل: صرافی بایننس (Binance Cryptocurrency Exchange)، صرافی کراکن (Kraken Cryptocurrency Exchange)، صرافی هوبی (HTX Crypto Exchange)، صرافی بالینکس (‌‌Balinex) و صرافی بیت پاندا (Bitpanda) می‌شدند. ویژگی های کلیدی هر یک را معرفی کردیم و به این مسئله پرداختیم که چرا این صرافی‌ها توانستند گزینه‌های موفقی برای کاربران خود باشند. ملاک‌هایی را به شما معرفی کردیم تا بتوانید با آن معتبرترین و بهترین صرافی را با توجه به محل سکونت خود در ایران یا سایر کشورها انتخاب کنید. این موارد شامل: امنیت بالا، پشتیبانی قوی، رابط کاربری ساده، کارمزد پایین و حجم معامله بالا بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا