Search
Close this search box.
مقالات

نحوه انتقال تتر به صرافی بینگ ایکس + آموزش نرم افزار موبایل

نحوه انتقال تتر به صرافی بینگ ایکس یکی از متداول‌ترین سوالات کاربران ایرانی است که این هم یک علت مهم دارد. ما در این مورد در این مقاله توضیح خواهیم داد. پیش از هر چیز بهتر است کمی با صرافی بینگ ایکس یا بینگ اکس (BingX) آشنا شویم؛ سپس در رابطه با نحوه انتقال تتر به این صرافی مطالب و نکات مهمی را ارائه خواهیم داد.

صرافی بینگ ایکس (BingX)

صرافی آنلاین بینگ ایکس یکی از صرافی‌های محبوب بین‌المللی ارز دیجیتال با بیش از ۱۰ میلیون حساب کاربری است. این صرافی در سال ۲۰۱۸ در کشور سنگاپور آغاز به کار کرد. این سایت از رابط کاربری ساده و خدمات گسترده برای کاربران تازه کار و حرفه‌ای برخوردار است؛ همچنین دارای خدمات معاملاتی مانند کپی ترید، فیوچرز، اسپات و مدیریت مالی ارزهای دیجیتال است.

چرا یادگیری نحوه انتقال ارز در صرافی بینگ ایکس اهمیت دارد؟

به علت خدمات گسترده، پشتیبانی از زبان فارسی، محدودیت کم برای کاربران ایرانی، حمایت و راهنمایی از کاربران ایرانی برای دور زدن محدودیت‌های مالی بین المللی باعث شده صرافی بینگ ایکس به یکی از صرافی‌های خارجی معروف در ایران تبدیل شود. نحوه انتقال تتر و سایر ارزهای دیجیتال از صرافی‌های ایرانی و کیف پول‌ها به صرافی بینگ ایکس یکی از چالش‌هایی است که کاربران ایرانی امروزه با آن مواجه هستند؛ زیرا انتقال نادرست تتر یا سایر ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث شود که دارایی‌ها منتقل نشده و از دست بروند.

چرا یادگیری نحوه انتقال ارز در صرافی بینگ ایکس اهمیت دارد؟

همانطور که می‌دانید شبکه بلاک چین یک شبکه ثبت اطلاعات دائمی است؛ بنابراین با ایجاد هر بلاک و ثبت اطلاعات، دیگر آن داده‌ها پاک نخواهند شد؛ به زبان ساده یک تراکنش ناموفق و اشتباه می‌تواند به هدر رفتن ارز دیجیتال شما منجر شود. بنابراین پیش از انجام هر کار لازم است به صورت کامل روش انتقال تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر را آموزش ببینید. از آنجایی که صرافی بینگ ایکس یک صرافی خارجی است بنابراین کاربران ایرانی نمی‌توانند دارایی خود را به ریال تبدیل کرده و نقد کنند. به این ترتیب لازم است که با واسطه صرافی ایرانی مانند صرافی ارزهای دیجیتال بالینکس، این کار انجام شود. همچنین برای تبدیل ریال و واریز پول به کیف ارز دیجیتال صرافی خارجی، مانند بینگ ایکس، باید این کار با واسطه یک صرافی آنلاین ایرانی انجام شود که دسترسی به شبکه شتاب، داشته باشد.

نحوه انتقال تتر به صرافی بینگ ایکس از طریق سایت رسمی

به صورت کلی روش کار به این صورت است که وارد سایت صرافی بینگ ایکس می‌شوید. آدرس کیف پول خود را کپی می‌کنید و در حساب کاربری خود در سایت ایرانی (صرافی مبدا) وارد می‌کنید تا تتر (USDT) از کیف پول شما در صرافی ایرانی به کیف پول صرافی بینگ ایکس منتقل شود. این کار به ظاهر ساده، دارای جزئیات مهمی است که در ادامه به صورت گام به گام در مورد آن توضیح می‌دهیم.

روش دریافت آدرس کیف پول مقصد از صرافی بینگ ایکس

همانطور که گفتیم ابتدا وارد سایت صرافی بینگ ایکس می‌شویم. در قسمت بالای صفحه، سمت راست، کنار زنگوله، یک تصویر کیف پول می‌بینید؛ روی آن کلیک کرده و اولین گزینه یعنی My Assets (به معنی دارایی‌های من) را انتخاب کنید.

در وسط صفحه، عددی را مشاهده می‌کنید که میزان موجودی ارز دیجیتال تتر (USDT) شما را نشان می‌دهد. زیر آن گزینه‌ای به نام Deposit را انتخاب کنید. یک پنجره برای شما باز می‌شود که قوانین مربوط به انتقال رمز ارز را برای شما توضیح می‌دهد. پس از مطالعه گزینه تیک را زده و Confirm را کلیک کنید.

در صفحه جدید دو قسمت را مشاهده می‌کنید. در بالا ارز مورد نظر خود که در اینجا تتر (USDT) است را انتخاب می‌کنید. در قسمت پایین هم شبکه‌ی بلاکچینی که می‌خواهید انتقال در آن صورت گیرد، انتخاب می‌کنید. معمولا کاربران ایرانی از شبکه TRON یا همان (TRC20) استفاده می‌کنند. پس از تکمیل این دو قسمت، در زیر گزینه Get Address ظاهر می‌شود. روی این گزینه کلیک می‌کنید تا آدرس مخصوص انتقال ارز در این شبکه را دریافت کنید. در کنار آدرس گزینه کپی وجود داشته تا در کپی کردن حرفی را جا نگذارید. (این آدرس در صورت انتخاب یک شبکه دیگر تغییر خواهد کرد. یعنی بستگی به این دارد که شما در ردیف بالا چه چیزی انتخاب کرده باشید.)

اگر خودتان می‌خواهید این جابجایی تتر را انجام دهید، آدرس را داخل کیف پول مبدا (همان صرافی ایرانی) وارد کنید. ما در این مورد به صورت دقیق در تیتر بعد توضیح دادیم. اگر هم شخص دیگری می‌خواهد به حساب شما تتر یا هر ارز دیجیتال دیگری را واریز کند، این آدرس را در اختیار او قرار می‌دهید. کمی در قسمت My Assets صبر می‌کنید تا موجودی جدید به شما نشان داده شود. موجودی جدید نشان می‌دهد که ارز تتر به کیف پول شما در بینگ ایکس با موفقیت منتقل شده است.

نکته: انتقال پول از صرافی ایرانی به صرافی خارجی ممکن است کمی طول بکشد. پس کمی صبر کنید تا معامله انجام شود.

روش واریز ارز دیجیتال از صرافی ایرانی به صرافی بینگ ایکس

در این قسمت می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه دارایی ارز دیجیتال تتر خود را از حساب کاربری خود در صرافی بالینکس به صرافی بینگ ایکس منتقل کنید. در این شیوه ابتدا شماره همراه خود را وارد سایت بالینکس کرده و منتظر دریافت کد موقت می‌مانید. با وارد شدن به سایت ممکن است پنجره‌ای به شما نمایش داده شود که سطح احراز هویت و دسترسی شما به امکانات سایت را نشان می‌دهد. ترجیحاً سعی کنید با کامل کردن اطلاعات دسترسی بیشتری به سایت داشته باشید. حال مراحل زیر را انجام دهید:

  • در منوی سمت راست سایت بالینکس گزینه کیف پول را انتخاب کنید.
  • از بین ارزهای موجود رمز ارز تتر را انتخاب کرده و گزینه برداشت را بزنید.
  • در پنجره‌ای که برای شما باز شده باید آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. دقت کنید که این آدرس درست باشد. (این همان آدرسی است که در تیتر قبل توضیح دادیم.)
  • در قسمت بعدی باید شبکه انتقال خود را انتخاب کنید. این شبکه می‌تواند شبکه اتریوم، شبکه بایننس اسمارت چین یا شبکه ترون باشد اما عموماً کاربران ایرانی به علت کارمزد پایین و سرعت بالا از شبکه ترون (TRON) به صورت متداول استفاده می‌کنند. شبکه کیف پول مبدا و مقصد دقیقا باید یکسان باشد.
  • در ادامه مقدار تتر مورد نظر خود را وارد کنید. به این نکته توجه کنید که پس از اینکه مقدار ارز دیجیتال تتر مورد نظر خود را در این کادر وارد کردید ممکن است یک پیامی در زیر آن نمایش داده شود. این پیام حداقل تتر و حداکثر تتر قابل انتقال را به شما نشان می‌دهد. بنابراین توجه کنید که از نظر تعداد در انتقال تتر در هر تراکنش محدودیت‌هایی وجود دارد.
  • پس از تکمیل این قسمت گزینه تایید را بزنید. حال باید کمی منتظر بمانید تا تراکنش انجام شود.

در هنگام انتخاب شبکه انتقال ارز به این موضوع دقت کنید که شما نمی‌توانید هر شبکه‌ای را انتخاب کنید. این شبکه باید با شبکه‌ی مقصد دقیقا یکی باشد. در صورت انتخاب شبکه به صورت اشتباه دارایی شما از دسترس خارج می‌شود. پس روی مطابقت داشتن دقیق شبکه‌ها دقت کنید.

روش انتقال تتر به صرافی بینگ ایکس از طریق نرم افزار موبایل

بینگ ایکس دارای نرم افزار موبایل بوده که از زبان فارسی پشتیبانی کرده و کار با آن آسان است. در این قسمت می‌خواهیم در مورد نحوه انتقال تتر از صرافی ایرانی بالینکس به صرافی بینگ ایکس را به صورت گام به گام توضیح دهیم. در واقعا کلیت کار مشابه توضیحات قبل بوده اما کمی رابط کاربری آن متفاوت است. پس به این ترتیب عمل کنید:

  • ابتدا وارد حساب کاربری خود در نرم افزار موبایلی بینگ ایکس شوید.
  • در صفحه اصلی، گزینه "دارایی‌ها" واقع در نوار پایین سمت چپ، را انتخاب کنید.
  • حال گزینه "واریز" واقع در بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید.
  • در این صفحه یک کوین را انتخاب می‌کنید. ما در اینجا گزینه تتر (USDT) را انتخاب می‌کنیم.
  • در صفحه جدید، باید شبکه بلاکچین مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بین شبکه‌های بلاکچین، شبکه TRON با نام TRC20 به کاربران پیشنهاد می‌شود. (این شبکه سرعت بیشتر و کارمزد پایین‌تری دارد.)
  • آدرس کیف پول شما آماده است. می‌توانید آن را کپی کنید.

کار شما در این قسمت با نرم افزار بینگ ایکس تمام شده است. حال در این مرحله یا خودتان از این آدرس برای انتقال پول استفاده می‌کنید یا آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهید تا به حساب شما ارز دیجیتال واریز کنند. این آدرس عمومی بوده و صرفا می‌توان به آن فقط ارز دیجیتال واریز کرد.

اگر خودتان می‌خواهید انتقال رمز ارز انجام دهید به تیتر بعدی مراجعه کنید.

واریز به کیف پول نرم افزار موبایل صرافی بینگ ایکس

آدرس کیف پول خود را که دریافت کردید در جایی کپی کنید؛ زیرا در این قسمت به آن نیاز داریم. وارد حساب کاربری خود در سایت بالینکس شوید. (روش ورود را پیشتر توضیح دادیم.) پس از ورود به حساب کاربری، مراحل زیر را انجام دهید:

  • از منوی سمت راست گزینه "کیف پول‌ها" را انتخاب کرده و در لیست ارزهای دیجیتال، تتر (USDT) را بیابید.
  • گزینه "برداشت" را زده و در منوی جدید سه گزینه را مشاهده می‌کنید.
  • در قسمت اول همان آدرس کیف پولی را که از نرم افزار موبایل صرافی بینگ ایکس دریافت کردید، پیست (جاگذاری) کنید.
  • در ردیف دوم شبکه انتقال ارز را انتخاب می‌کنید. (یعنی همان شبکه‌ای که پیشتر آدرس کیف پول را روی آن ساخته بودید. مثلا TRON)
  • در آخرین ردیف مقدار تتر (USDT) را انتخاب کرده و گزینه تایید را می‌زنید. کار تمام شده اما ممکن است مدتی طول بکشد تا مبلغ در صرافی بینگ ایکس به شما نمایش داده شود.

واریز به کیف پول نرم افزار موبایل صرافی بینگ ایکس

نکته: در صورتی که در هر مرحله از کار با ابهام یا سوالی مواجه شده‌اید، پیش از هر اقدام، می‌توانید از پشتیبانی فارسی و آنلاین سایت بالینکس استفاده کنید. کافی است یک بار این انتقال ارز تتر را انجام دهید تا از دفعات بعد بتوانید به سادگی انتقال رمز ارز موفق داشته باشید. در ضمن این کار با کارمزد کمی انجام می‌شود.

آنچه که از مقاله نحوه انتقال تتر به صرافی بینگ ایکس، آموختیم:

ابتدا به صورت مختصر در رابطه با سایت بینگ ایکس آشنا شدیم و گفتیم چرا این صرافی به عنوان یک سایت خارجی، کاربرد زیادی برای کاربران ایرانی دارد. در رابطه با محدودیت‌ها و خدمات بینگ ایکس گفتیم و این که برای چه کاری نیاز به صرافی‌های واسطه ایرانی داریم. دقت کنید که صرافی ایرانی باید از اعتبار بالایی برخوردار باشد تا تراکنش شما با امنیت در شبکه بلاکچین ثبت شود.

در ادامه به صورت گام به گام توضیحات کاملی در رابطه با انتقال ارز از صرافی ایرانی بالینکس به صرافی بینگ ایکس دادیم. این توضیحات شامل روش کار با سایت و نرم افزار موبایل بینگ ایکس بود. همچنین در بین متن راهنمایی‌های بسیار مهمی را ذکر کردیم که رعایت نکردن آن‌ها باعث هر رفتن دارایی‌های دیجیتال می‌شود. در پایان شما می‌توانید برای انجام دقیق امور از تیم پشتیبانی و سایر مقالات سایت بالینکس استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا