Search
Close this search box.
مقالات

نحوه انتقال ارز دیجیتال تتر از صرافی به کیف پول

همانطور که می‌دانید ارز دیجیتال تتر، یکی از پرکاربردترین رمزارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی است که در طول روز حجم زیادی از آن تبادل و از صرافی به کیف پول افراد منتقل می‌شود. ازاین‌رو کاربران باید از نحوه انتقال ارز تتر از صرافی به کیف پول مطلع باشند. ما در مقاله 《 آموزش جامع و کاربردی نحوه انتقال تتر از صرافی به کیف پول》 از سایت صرافی بالینکس درباره انواع کیف پول‌ مناسب برای انتقال و نگهداری از تتر، مزایای انتقال رمزارزهای تتر از صرافی به کیف پول دیجیتال، نحوه انتقال ارز از صرافی به کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری و نکات مهم انتقال تتر از صرافی به کیف پول دیجیتال صحبت می‌کنیم و در انتها به این پرسش پاسخ می‌دهیم که کدام کیف پول‌ها برای کاربران داخل ایران‌ ایمن‌تر است؟ بنابراین اگر شما هم جزو کاربران ارز دیجیتال تتر هستید، تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

فهرست عناوین

انواع کیف پول مناسب برای تتر

مطمئنا شما هم برای نگهداری و انتقال رمزارز‌های تتر خود به دنبال یک کیف پول دیجیتال مناسب و سازگار هستید. باید بدانید که انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال در دو نوع کیف پول‌ نرم افزاری و کیف پول‌ سخت افزاری در بازار موجود است و شما می‌توانید بسته به نیازتان گزینه مناسب را انتخاب کنید. ما در ادامه درباره ویژگی‌های کیف پول نرم افزاری و کیف پول سخت افزاری بیشتر صحبت می‌کنیم تا شما بتوانید داشبورد مناسب برای انتقال و نگهداری از ارزهای USDT را انتخاب کنید.

کیف پول‌ نرم افزاری برای نگهداری از تتر

کیف پول‌ نرم افزاری همانطور که از اسمش پیداست، از روی کامپیوتر یا گوشی به شما امکان دسترسی می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از آن رمزارزهای تتر خود را منتقل کنید. این نوع از کیف پول از رمزارزهای متعددی پشتیبانی می‌کند و ضمن اجرا روی انواع دستگاه‌ها، کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و اغلب رایگان هستند. البته توجه کنید که کیف پول نرم افزاری نیاز به آپدیت مکرر دارد و ممکن است توسط بدافزار آلوده شود.

کیف پول‌ نرم افزاری برای نگهداری از تتر

کیف پول‌ سخت‌افزاری برای نگهداری از تتر

کیف پول سخت افزاری با استفاده از یک قطعه سخت افزاری مانند درایو یو اس بی کار می‌کند و تنها در صورتی که به کامپیوتر یا گوشی هوشمند متصل باشد، امکان انتقال ارز دیجیتال تتر وجود دارد؛ ازاین‌رو کیف پول سخت افزاری نسبت به کیف پول نرم افزاری امنیت بیشتری دارد. البته باید توجه کنید که این کیف پول نیاز به حمل دارد و همین موضوع می‌تواند موجب خطر بیشتر دارایی‌های شما شود. همچنین کیف پول‌ سخت افزاری از تعداد رمزارزهای کمتری نسبت به کیف پول نرم افزاری پشتیبانی می‌کند و قبل از انتخاب باید از سازگاری آن با ارز دیجیتال تتر اطمینان حاصل کنید.

روش کلی انتقال ارز تتر از صرافی به کیف پول نرم افزاری

به طور کلی برای انتقال ارز تتر از صرافی به کیف پول دیجیتال باید از روش زیر استفاده کنید:

  • انتخاب کیف پول مناسب؛
  • ایجاد آدرس در کیف پول؛
  • انتقال وجه از صرافی به کیف پول دیجیتال؛
  • نهایی کردن انتقال دارایی.

ما در ادامه درباره هر کدام از این موارد با جزئیات بیشتری صحبت می‌کنیم.

انتخاب کیف پول مناسب:

مطمئنا شما هم بارها درباره کیف پول دیجیتال شنده‌اید و می‌خواهید بین استفاده از کیف پول صرافی و تهیه جداگانه کیف پول تصمیم بگیرید. برای این منظور باید بدانید که کیف پول‌های دیجیتال امن مانند متامسک برای افرادی که می‌خواهند به‌صورت منظم در حوزه ارز دیجیتال به فعالیت‌‌هایی مانند DeFi بپردازند یا تجارت کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیف پول‌ها امنیت بالاتری دارند و می‌توانند موجب حفظ دارایی‌های دیجیتال شما شوند. 

ایجاد آدرس در کیف پول:

در قدم بعدی باید یک آدرس در کیف پول دیجیتالی مورد نظرتان، برای انتقال ارز دیجیتال تتر از صرافی به کیف پول، انتخاب کنید. هر زمان که نیاز شد آدرس را کپی و در قسمت برداشت یا دریافت جای‌گذاری کنید، سپس اولین و آخرین کاراکتر را بررسی کنید و از درست بودن آدرس خود مطمئن شوید. در بعضی از مواقع هکر‌ها با استفاده از ویروس، آدرس کیف پول را در حین کپی و جای‌گذاری کردن عوض می‌کنند؛ بنابراین بررسی مجدد آدرس کیف پول می‌تواند از سرقت دارایی‌های شما جلوگیری کند.

توجه داشته باشید که به محض تنظیم کردن کیف، در صورتی که کیف پول انتخابی‌تان متامسک باشد، آدرسی به شما داده می‌شود، بعضی از کیف پول‌ها مانند کیف پول سخت افزاری Trezor از شما می‌خواهند که خودتان یک آدرس را به عنوان یک مرحله اضافی ایجاد کنید. شما می‌توانید برای انجام تراکنش‌ها آدرس جدید ایجاد کنید یا از همان آدرس قبلی استفاده کنید اما اگر می‌خواهید از پول خود با dapps یا DeFi استفاده کنید، راحت‌ترین کار داشتن آدرس ثابت است. 

انتقال وجه از صرافی به کیف پول دیجیتال:

برای انتقال وجه از صرافی به کیف پول دیجیتال وارد پلتفرم صرافی بالینکس شوید و با وارد شدن به محل ذخیره ارزهای دیجیتال و جایی که موجودی حساب شما را نشان دهد، بروید. در کنار هر ارز دیجیتال عبارت deposit یا سپرده و withdraw یا برداشت وجود داشته باشد که شما باید گزینه برداشت ارز را بزنید و با انتخاب مبلغ مورد نظر و آدرس برداشت، آدرس کیف پول خود را در قسمت مورد نظر قرار دهید و میزان ارز مورد نظرتان را مشخص کنید.

نهایی کردن انتقال دارایی:

با بررسی آدرس کیف پولی که جای‌گذاری شده است، مدتی بعد ارز تتر وارد کیف پول شما می‌شود. البته مبلغی که مشاهده می‌کنید، کمی کمتر از مبلغ منتقل شده است و دلیل آن، کم شدن کارمزد انجام تراکنش است و نیازی به نگرانی از بابت هک شدن و وجود ویروس مخرب نیست.

نحوه انتقال گام به گام ارز دیجیتال تتر از صرافی به کیف پول‌های نرم افزاری

بعد از بررسی انواع کیف پول دیجیتال برای انتقال و نگهداری از ارز دیجیتال تتر و بیان روش کلی انتقال تتر از صرافی به کیف پول دیجیتال، وقت آن رسیده است که درباره نحوه انتقال گام به گام USDT از صرافی به کیف پول‌های پر استفاده کاربران به صورت گام به گام صحبت کنیم. همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم، کیف پول‌‌های نرم افزاری متعددی در بازار کریپتوکارنسی وجود دارند که از ارز‌های دیجیتالی تتر پشتیبانی می‌کنند. از بین تنوع موجود، دو مدل از کیف پول‌‌های نرم افزاری هستند که امنیت بالایی دارند و کاربران زیادی معتبر بودن آن‌ها را تایید کرده‌اند. این دو مدل کیف پول‌ نرم افزاری عبارتند از:

  • نحوه ارسال ارز دیجیتال تتر از صرافی‌ به کیف پول نرم افزاری متامسک؛
  • نحوه انتقال ارز تتر از صرافی به کیف پول نرم افزاری والکس.

برای آنکه از نحوه انتقال تیتر به این دو کیف پول نرم افزاری مطلع شوید، با ما همراه باشید.  

انتقال ارز دیجیتال تتر از صرافی به کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری متامسک:

کیف پول دیجیتالی Metamask یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های بازار است که از آن برای نگهداری از ارز تتر استفاده می‌شود، ازاین‌رو باید با روش انتقال ارز Tether از صرافی به این کیف پول آشنا باشید. برای این‌ کار، ابتدا افزونه مرورگر را باز کنید و در قسمت بالای جزئیات کیف پول، روی «Account» کلیک کنید، با این کار آدرس کیف پول شما به صورت خودکار کپی می‌شود و شما می‌توانید به‌راحتی ارزهای مورد نظرتان را از صرافی مورد نظر به این کیف پول منتقل کنید.

البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که اغلب صرافی‌های خارجی، به دلیل مسائل امنیتی و جلوگیری از پولشویی و کمک به تروریست، حساب کاربری‌های ایرانی‌ها را به سرعت بلوکه و دارایی‌های آن‌ها را مسدود می‌کنند؛ ازاین‌رو توصیه می‌شود که برای انتقال و نگهداری رمزارز تتر از صرافی ایرانی معتبر و باتجربه بالینکس استفاده کنید.

روش کلی انتقال ارز تتر از صرافی به کیف پول سخت افزاری

برای انتقال ارز دیجیتال تتر از صرافی به کیف پول دیجیتال، ابتدا باید سیستم عامل کیف پول مورد نظرتان را به روز رسانی کنید و کیف پول را با Seed و پین بازیابی، مقداردهی اولیه کنید. از آنجایی که تکمیل تراکنش‌ها ممکن است به دلیل ترافیک استخراج بلاکچین، کمی طول بکشد؛ بنابراین موجودی کیف پول‌تان را بعد از یک الی دو ساعت مجددا چک کنید. ما در ادامه مراحل انتقال رمز از تتر از صرافی به کیف پول‌های سخت افزاری را به‌صورت کامل بیان می‌کنیم.

نحوه انتقال گام به گام ارز تتر از صرافی به کیف پول‌های سخت افزاری

از آنجایی که دستورالعمل‌های صرافی‌های مختلف شبیه به یکدیگر است، شما می‌توانید با کمک گرفتن از روش‌های زیر، رمزارز تتر را به‌راحتی از صرافی مورد نظر، به والت شخصی خود ارسال کنید. ما در ادامه درباره روش منتقل کردن ارز دیجیتال تتر از دو صرافی معتبر کوین‌بیس و بایننس به کیف پول‌های سخت افزاری معروف Trezor Model ،Ledger Nano S و Trezor One صحبت می‌کنیم، البته همانطور که می‌دانید این صرافی‌‌ها به کاربران ایرانی خدماتی را ارائه نمی‌دهند و در صورت شناسایی شما، حساب‌تان را بلوکه می‌کنند. بنابراین نحوه انتقال تتر به این دو صرافی صرفا جنبه آموزشی داشته و توصیه می‌کنیم دارایی‌های خود را در صرافی معتبر مانند بالینکس که نماد اطمینان دارد و مجوز‌های لازم را از سازمان‌های مربوطه دریافت کرده است، نگهداری کنید.

  • نحوه ارسال رمزارز تتر از صرافی‌های کوین بیست و بایننس به Trezor One؛ 
  • نحوه انتقال ارز دیجیتال تتر از صرافی کوین بیست و بایننس به کیف پول Ledger Nano S.

نحوه ارسال رمزارز تتر از صرافی به Trezor One:

برای اطلاع از نحوه ارسال تتر از صرافی به Trezor Model T به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا وارد دستگاه Trezor One شوید؛
  • سپس ارز تتر را از منوی کشویی بالا که در سمت چپ قراردارد، انتخاب کنید؛
  • با باز شدن منو روی دکمه Receive کلیک کنید؛
  • سپس روی گزینه روی Show Full Address بزنید؛
  • با انجام این کار یک آدرس روی صفحه نمایش Trezor One نشان داده می‌شود؛
  • در این مرحله باید آدرس Trezor One و آدرس نشان داده شده را بررسی کنید که هر دو یکسان باشند؛
  • در صورت صحیح بودن آدرس آن را کپی کنید و در صرافی مورد نظرتان قرار دهید تا پس از انتقال، دارایی شما به کیف پول Trezor One منتقل شود.

نحوه انتقال ارز تتر از صرافی Coinbase به Trezor One:

کوین بیس یک صرافی معتبر است که کاربران زیادی دارد، ازاین‌رو بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توانند تترهای خود را از این صرافی به کیف پول Trezor One منتقل کنند. 

  • برای این کار باید وارد حساب کوین بیس شوید؛
  • و روی گزینه Accounts کلیک کنید؛
  • سپس روی دکمه Send کلیک کنید تا رمزارزهای شما وارد کیف پول Trezor One شود؛
  • آدرس کیف پTrezor One را در قسمت گیرنده جای‌گذاری کنید؛
  • سپس مقدار وجه را انتخاب و روی Continue کلیک کنید؛
  • با نگاه کردن به جزئیات تراکنش، کد تایید دو مرحله‌ای را وارد کنید و سپس روی گزینه Confirm کلیک کنید؛
  • پس از آنکه مراحل تراکنش شما تکمیل شد، موجودی حساب شما در کیف پول Trezor One نشان داده می‌شود.

نحوه ارسال ارز دیجیتال تتر از صرافی Binance به Trezor One:

یکی دیگر از صرافی‌های محبوب ارز دیجیتال، صرافی بایننس است که در طول روز حجم وسیعی از تراکنش‌ها به وسیله آن انجام می‌شود و افراد زیادی از این صرافی برای خرید، فروش و به‌طور کلی معامله رمزارزهای خود استفاده می‌کنند. ما در ادامه نحوه ارسال تتر از صرافی Binance به Trezor One را برایتان شرح می‌دهیم.

  • ابتدا وارد حساب کاربری خود در سایت صرافی Binance شوید؛
  • از قسمت Funds، روی Withdrawals کلیک کنید؛
  • سپس ارز تتر را انتخاب کنید و آدرس Trezor را در قسمت Withdrawal Address قرار دهید؛
  • بعد از کپی کردن آدرس و چک کردن آن باید مقدار وجهی که می‌خواهی به کیف پول Trezor One منتقل شود را انتخاب کنید و روی دکمه Submit کلیک کنید.

نحوه انتقال از صرافی به کیف پول Ledger Nano S:

همانطور که می‌دانید کار کردن با کیف پول‌های سخت افزاری مخصوصا کیف پول لجر، سخت‌تر از کیف پول‌های نرم افزاری است و برای این کار شما باید آموزش ببینید. ما در ادامه مراحل گام به گام نحوه انتقال تتر از صرافی به کیف پول Ledger Nano S را به زبان ساده توضیح می‌دهیم.

  • برای انتقال از صرافی به کیف پول Ledger Nano S ابتدا وارد دستگاه Ledger Live خود شوید؛
  • سپس روی Manager کلیک کنید؛
  • رمزارز تتر را از بخش App Catalog انتخاب کنید و نصب کنید؛
  • بعد از اضافه کردن ارز تتر، نماد آن روی صفحه نمایش Ledger Nano S نمایش داده می‌شود؛
  • سپس یکی از حساب‌های کاربری Ledger Nano S را اضافه کنید؛ 
  • در سمت چپ، کنار حساب‌ها، روی علامت مثبت در Ledger Live کلیک کنید؛
  • رمزارز تتر را انتخاب و روی continue کلیک کنید؛
  • صفحه نمایش عبارت Connect and unlock you Ledger device و Navigate to the Bitcoin app on your device  را نشان می‌دهد؛
  • در این مرحله باید روی هر دو دکمه‌ای که در قسمت نماد ارز تتر وجود دارد، کلیک کنید؛ 
  • با انجام این کار عبارت Use wallet to view accounts نمایش داده می‌شود؛ 
  • اکنون باید بتوانید در Ledger Live روی دکمه continue کلیک کنید؛
  • مدتی طول می‌کشد تا حساب کاربری شما همگام سازی شود؛
  • سپس می‌توانید نام حساب خود را تغییر دهید و روی add account کلیک کنید؛
  • در این مرحله باید رمزارزهایی که می‌خواهید منتقل شود را تایید کنید؛
  • سپس از حساب خود خارج شوید؛
  • اکنون می‌توانید ارز تتر منتقل شده را در حساب کیف پول خود دریافت کنید؛
  • از قسمت Ledger Live، روی دکمه Receive کلیک کنید؛
  • حساب مورد نظرتان را انتخاب و روی کلمه ادامه کلیک کنید؛
  • در Ledger Nano S، رمزارز تتر را با فشار دادن هر دو دکمه انتخاب کنید. 
  • سپس Ledger Nano S، عبارت «Use wallet to view accounts» را نمایش می‌دهد.
  •  در Ledger Live باید آدرس دستگاه را تایید کنید؛
  • آدرسی که Ledger Nano S نشان می‌دهد باید با آدرس Ledger Live یکی باشد؛
  • حال آدرس را از Ledger Live کپی کنید و آن را در صرافی مورد نظر قرار دهید تا رمزارزهای تتر به این کیف پول منتقل شوند.

نحوه انتقال از صرافی به کیف پول Ledger Nano S

نحوه ارسال دارایی از صرافی Coinbase به Ledger Nano S:

بسیاری از کاربران درباره نحوه انتقال رمزارز تتر از صرافی کوین بیس به کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس می‌پرسند، ازاین‌رو ما در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

  • برای انتقال ارز تتر از صرافی کوین بیس به کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در سایت صرافی کوین بیس شوید؛
  • سپس گزینه Accounts را انتخاب کنید؛
  • برای آنکه رمزارزهای تتر شما به کیف پول Ledger Nano S منتقل شود، روی دکمه Send کلیک کنید؛
  • آدرس کیف پول Ledger Nano S را در محل Recipient جای‌گذاری کنید؛
  • در این مرحله باید مقدار رمزارز‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید؛
  • سپس روی گزینه Continue کلیک کنید؛
  • در این مرحله بای. جزئیات تراکنش را چک کرده و کد تأیید دو مرحله‌ای را وارد کنید و دوباره روی گزینه Confirm کلیک کنید؛
  • برای آنکه از موجودی دارایی‌های خود مطلع شوید، پس از تکمیل تراکنش‌، زیر قسمت Ledger Live را مشاهده کنید‌. همچنین شما می‌توانید با کلیک روی گزینه Portfolio، سابقه تراکنش‌های خود را بررسی کنید.

نحوه انتقال دارایی از صرافی Binance به کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S:

صرافی بایننس یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که در طول روز مبادلات زیادی از طریق آن انجام می‌شود و کاربران رمزارز‌های خود را از طریق آن به کیف پول سرد لجر نانو اس منتقل می‌کنند. ازاین‌رو ما در ادامه درباره نحوه انتقال دارایی از صرافی Binance به کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S صحبت می‌کنیم. برای این کار از روش زیر استفاده کنید:

  • ابتدا وارد حساب کاربری خود در سایت صرافی Binance شوید؛
  • سپس به قسمت Funds رفته و روی Withdrawals کلیک کنید؛
  • سپس رمزارز تتر را انتخاب کنید؛
  • در این مرحله باید آدرس کیف پول Ledger Nano S را در قسمت Withdrawal Address جای‌گذاری کنید؛
  • در این مرحله مقدار رمزارزهای خود را انتخاب کنید؛
  • سپس روی گزینه Submit کلیک کنید؛
  • برای آنکه از روند انتقال رمزارز تتر از صرافی بایننس به کیف پول Ledger Nano S مطلع شوید، روی صفحه تاریخچه کلیک کنید. 

مزایای انتقال رمزارز تتر از صرافی به کیف پول دیجیتال 

تمام کاربران مایلند که رمزارزهای تتر هود را از صرافی به کیف پول دیجیتال منتقل کنند زیرا این کار مزایایی را برایشان فراهم می‌کند که در ادامه درباره آن صحبت می‌کنیم. 

  • امنیت بیشتر دارایی از هک شدن به دلیل انتقال رمزارزها از یک پلتفرم متمرکز به یک کیف پول اختصاصی؛ 
  • امکان استکینگ و سرمایه‌گذاری روی رمزارز‌ها با قفل کردن دارایی و دریافت پاداش در ازای این کار؛
  • امکان کسب سود از طریق قرض دادن پول و دریافت پول در زمان مورد نیاز با استفاده از سیستم مالی غیرمتمرکز (دیفای)؛
  • امکان مدیریت امور مالی بدون نیاز به شخص ثالث و نگه داشتن ایمن رمزارزهای تتر.

نکات مهم انتقال تتر از صرافی به کیف پول دیجیتال

برای انتقال امن رمزارزهای تتر از صرافی به کیف پول دیجیتال باید به نکات جزئی و مهمی که در ادامه بیان می‌کنیم توجه کنید. 

  • اگر تاکنون رمزارز USDT را از صرافی به کیف پول مورد نظر خود منتقل نکرده‌اید، بهتر است ابتدا مقدار کمی از آن را به صورت آزمایشی به کیف پول دیجیتالی خود ارسال کنید و از صحیح بودن آدرس کیف پول و رسیدن آن به مقصد مطمئن شوید. 
  • همانطور که می‌دانید اکثر کیف پول‌ها کار کپی و جایگذاری آدرس کیف پول را به صورت خودکار انجام می‌دهند اما اگر مجبور شدید آدرس کیف پول را به صورت دستی جای‌گذاری کنید؛ به جای نوشتن آدرس آن را کپی کنید تا دچار اشتباه نشوید.
  • در حین انتقال ارز دیجیتالی آدرس کیف پول خود را چک کنید و از یکسان بودن آدرس کپی شده با آدرس جای‌گذاری شده، مطمئن شوید.

آنچه از مقاله آموزش نحوه انتقال تتر از صرافی به کیف پول آموختیم:

ما در این مقاله از سایت صرافی بالینکس درباره انواع کیف پول‌ نرم افزاری و سخت افزاری مناسب برای انتقال رمزارزهای تتر از صرافی به این کیف پول‌ها، صحبت کردیم و روش کلی ارسال تتر از صرافی به کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری را شرح دادیم. سپس نحوه انتقال گام به گام ارز دیجیتال تتر را از صرافی بایننس و کوین بیس به کیف پول‌های مختلف بیان کردیم. در ادامه درباره مزایای انتقال رمزارز تتر از صرافی به کیف پول دیجیتال صحبت کردیم و در انتهای نکات مهم برای انتقال تتر از صرافی به کیف پول دیجیتال را ذکر کردیم. در نهایت انتظار می‌رود که بتوانید با خواندن مطالب گفته شده، ارزهای تتر خود را به آسانی و در امنیت کامل از حساب صرافی به کیف پول مورد نظرتان منتقل کنید. از آنجایی که ممکن است با خواندن مطالب این مقاله، سوالات جدیدی برایتان به وجود آید، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت مشاوره تخصصی‌تر با کارشناسان ما در سایت صرافی بالینکس تماس بگیرید. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا