Search
Close this search box.
مقالات

بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود؟ | آموزش پیش بینی زمان رشد ارزهای دیجیتال

نوسانات قیمتی بخش جدایی ناپذیر بازارهای مالی و همچنین بازار ارزهای دیجیتال هستند و هیچ روند صعودی و نزولی دائمی و همیشگی نیست. به همین دلیل ممکن است وقتی حرکت رو به بالای بازار رمزارزها متوقف شود، این سوال برای کاربران به وجود بیاید که بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود؟ این سوال پاسخ مشخصی ندارد اما می‌توان با بررسی چندین شاخص و وضعیت کلی بازار، به زمان حدودی این اتفاق، دست پیدا کرد.

‌بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود؟

در پاسخ کلی به سوال بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود، باید گفت هنگامی که شرایط مختلف تکنیکالی و فاندامنتالی مناسب باشد و فشار تقاضا بیشتر از عرضه باشد، بازار ارزهای دیجیتال رشد خواهد کرد.

البته باید بدانید نوسانات بیت کوین نقش بسیار زیادی در حرکت رو به بالای بازار رمزارزها دارد و اگر بیت کوین بتواند عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد، سایر آلت کوین‌ها نیز حرکت رو به بالای خود را آغاز می‌کنند و اگر بیت کوین دامپ‌های پی‌درپی را تجربه کند، احتمال آغاز روند نزولی بازار زیاد است.

‌بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود؟

پیش بینی زمان صعود بازار کریپتو

برای اینکه با دقت بیشتر و خطای کمتری پیش بینی کنیم که بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود، می‌توانیم چندین فاکتور و شاخص مختلف را بررسی کنیم تا به دید مناسبی نسبت به این موضوع دست پیدا کنیم. برخی از این معیارها عبارتند از:

  • بررسی دامیننس بیت کوین؛
  • بررسی دامیننس تتر؛
  • شاخص ترس و طمع؛
  • تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین؛
  • بررسی شاخص‌های تحلیل فاندامنتال.

بررسی دامیننس بیت کوین

یکی از بهترین موارد برای رسیدن به پاسخ سوال بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود، بررسی دامیننس بیت کوین است. دامیننس بیت کوین شاخصی است که میزان تسلط بیت کوین بر روی کل بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌‌دهد.

نمودار این شاخص از طریق سایت تریدینگ ویو قابل مشاهده است. بدیهی است اگر چارت این شاخص شرایطی برای روند صعودی داشته باشد، احتمال افزایش تسلط بیت کوین بر بازار افزایش می‌یابد و این موضوع می‌تواند زمینه سازی برای صعودی شدن بازار کریپتو به شمار برود.

بررسی دامیننس تتر

دامیننس تتر (USDT) نیز به عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین بازار، نقش موثری برای رسیدن به پاسخ سوال بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود، دارد. این شاخص میزان تسلط و علاقه معامله‌گران نسبت به استفاده از این استیبل کوین را بیان می‌کند.

هر چقدر میزان تسلط و دامیننس تتر افزایش یابد، به این معنا است که معامله‌گران علاقه‌ای به نگهداری دارایی‌های دارای ریسک مانند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ندارند و به دنبال کاهش ریسک با استفاده از خرید استیبل کوینی مانند تتر هستند.

این موضوع می‌تواند نوید بخش نزول و یا کاهش نوسانات بازار کریپتو باشد و هر زمانی که دامیننس تتر کاهش یابد و به دنبال رسیدن به سطوح پایین‌تر در نمودار باشد، احتمال صعودی شدن بازار کریپتو بیشتر می‌شود.

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال، یکی از مواردی است که می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا افراد با خطای کمتری پیش بینی کنند بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود. این شاخص نمایی از وضعیت کلی معامله‌گران را ارائه می‌دهد و با عددی از 1 تا 100 نمایش داده می‌شود.

هر چقدر عدد این شاخص کمتر باشد یعنی کاربران در حالت ترس قرار دارند و امید کمتری به رشد بیت کوین دارند و هر چقدر این عدد به 100 نزدیک‌تر شود، یعنی شرایط بازار کریپتو آرمانی‌تر بوده و افراد در حالت طمع برای کسب سودهای بیشتر هستند.

شاخص ترس و طمع

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

قیمت و نمودار بیت کوین، می‌تواند راهنمایی برای تمامی معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال باشد زیرا روند قیمتی این ارز به صورت مستقیم در عملکرد سایر ارزها تاثیر گذار است و افراد برای پیش بینی هر چه صحیح‌تر شرایط بازار کریپتو، نیاز به بررسی تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین با استراتژی‌های مختلف هستند.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که به دلیل وجود روش‌های بسیار زیاد برای استفاده از تحلیل تکنیکال، هر فرد نیاز به داشتن استراتژی معاملاتی شخصی خود است زیرا ممکن است در یک بازه زمانی، تحلیل‌های صعودی و نزولی مختلفی از یک ارز وجود داشته باشد و همین موضوع می‌تواند موجب سردرگمی معامله‌گران شود.

بررسی شاخص های تحلیل فاندامنتال

علاوه بر نمودارهای تکنیکالی بازار ارزهای دیجیتال، شاخص‌های بنیادی و فاندامنتالی این بازار نیز نقش مهمی در پیش بینی اینکه بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود دارد. این شاخص‌ها و پارامترهای مختلف از طریق پلتفرم‌هایی مانند گلس نود، کریپتوکوانت و کوین گلس، قابل مشاهده است.

شاخص‌های تحلیل فاندامنتال دارای موارد بسیار زیاد و متنوعی است و هر کدام از موارد آن می‌تواند برای یک گروه از افراد مفید باشد. برخی از این شاخص‌ها عبارتند از:

البته تعداد این شاخص‌ها بسیار زیاد است. باید به این موضوع توجه داشته باشید که برخی از این موارد به صورت رایگان در اختیار کاربران هستند اما برای دسترسی به موارد بیشتر در این زمینه لازم است اکانت‌های پولی این موارد را خریداری کنید تا از خدمات آن بهره‌مند شوید.

آنچه در مقاله بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود؛ آموختیم:

در این مطلب برخی از مهم‌ترین فاکتورها برای رسیدن به پاسخ سوال بازار کریپتو چه زمانی صعودی می شود پرداختیم تا کاربران با استفاده از موارد گفته شده، بتوانند زمان حرکت و پامپ بازار ارزهای دیجیتال را با خطای کمتری پیش‌بینی کنند و سودهای خوبی از این رشدها به دست آورند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا