Search
Close this search box.
مقالات

آشنایی با ارز های مستعد حملات 51 درصد

سیستم و فناوری بلاکچین، هرچقدر هم که بی عیب و نقص و ایمن باشد، باز هم در دنیای اینترنت فعالیت می‌کند و تهدیدهای سایبری و وجود هکرها، بخش جدایی ناپذیر دنیای اینترنت هستند. حملات 51 درصد، جزو اصلی‌ترین تهدیدهای دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین است اما ارز های مستعد حملات 51 درصد کدامند؟ در این مطلب به بررسی و معرفی ارز های مستعد حمله 51 درصد در دنیای بلاکچین خواهیک پرداخت؛ با ما همراه باشید.

ارز های مستعد حملات 51 درصد کدام اند؟

احتمال وقوع حملات 51 درصد در یک بلاکچین، بسیار کم است. اما ارزهای مستعد حملات 51 درصد ارزهایی هستند که بلاکچین آنان، برخی ویژگی‌های خاص را دارا باشند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • تعداد کم ماینرها؛
  • قدرت پردازشی کم؛
  • سختی بسیار کم در شبکه؛
  • شهرت و حجم بازار کم؛
  • اکوسیستم ضعیف و ناشناخته؛
  • ارزهایی با تغییرات سریع در شبکه.

بدیهی است سرمایه‌گذاری در ارز های مستعد حملات 51 درصد، ریسک از دست رفتن سرمایه کاربران را به شدت افزایش می‌دهد. در این بخش، به معرفی جداگانه موارد گفته شده خواهیم پرداخت.

ارز های مستعد حملات 51 درصد کدام اند؟

تعداد کم ماینرها:

شبکه‌ای که تعداد بسیار کمی تایید کننده و یا گره دارد، گزینه مناسبی برای حملات 51 درصدی است زیرا به دست گرفتن قدرت و ایجاد تمرکز برای یک فرد در شبکه، به هزینه و سختی زیادی نیاز ندارد و ارزهایی که با مکانیسم اجماع اثبات کار (POW) در حال فعالیت هستند و تعداد کمی از ماینرها در آنان فعالیت می‌کنند، همیشه در معرض وقوع حملات 51 درصدی هستند.

به همین دلیل، در بررسی‌ ارزهای مختلف برای سرمایه‌گذاری بلند مدت، این مورد باید به دقت مورد بررسی بگیرد تا در آینده، سرمایه افراد در معرض چنین ریسک‌هایی قرار نگیرد.

قدرت پردازشی کم:

کوین‌ها و توکن‌هایی که از الگوریتم‌ها و فرایندهای رمزگذاری بسیار ساده در بلاکچین خود استفاده می‌کنند، ارز های مستعد حملات 51 درصدی هستند. در این موارد، مهاجمان با استفاده از تجهیزات ساده و با قدرت پردازشی کم، اقدام به ایجاد حمله به شبکه مورد نظر می‌کنند و به دلیل سختی بسیار کم در شبکه، به سرعت، تسلط بخش زیادی از آن را به عهده می‌گیرند و با از بین بردن تمرکز زدایی در شبکه، با موفقیت اختیار بیش از 50 درصد شبکه را بر عهده می‌گیرند و تراکنش‌ها را تغییر می‌دهند.

سختی بسیار کم در شبکه:

در برخی ارزها، تغییرات در سختی استخراج ممکن است کند باشد و این موضوع امکان ایجاد یک حمله 51 درصدی، قبل از مطلع شدن سایر گره‌ها و تایید کنندگان تراکنش‌ها را برای مهاجمین فراهم می‌کند. یک بلاکچین امن، از میزان مناسبی از سختی شبکه برخوردار است و این پارامتر، باید بر اساس میزان فعالیت گره‌ها، متغییر باشد و ثابت بودن سختی شبکه نیز در نوع خود می‌تواند خطرناک و مخرب باشد.

شهرت و حجم بازار کم:

هر ارزی که شهرت و محبوبیت بیشتری داشته باشد، حجم معاملات در آن بیشتر است و به دنبال آن، افراد بیشتری به دنبال تایید تراکنش‌ها و فعالیت به عنوان گره در شبکه آن ارز هستند. در نتیجه، ارزهایی که حجم بازار بسیار کمتری نسبت به ارزهای برتر و پرطرفدار بازار دارند، جزو ارز های مستعد حملات 51 درصد به شمار می‌روند و میزان هزینه و تجهیزات برای حمله 51 درصدی به آنان، بسیار کم و محدود است. همچنین این ارزها گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیستند.

اکوسیستم ضعیف و ناشناخته:

کوین‌هایی که از بلاکچین‌های ساده استفاده می‌کنند و فرایندهای امنیتی برای تایید تراکنش‌های مختلف در آنان بسیار کم است، همیشه در معرض حملات 51 درصدی هستند. در این نوع حملات، علاوه بر هزینه و امکانات، فرد یا گروه مهاجم باید دانش فنی بسیار بالایی در موضوع امنیت شبکه و بلاکچین داشته باشد و اگر ارزی از یک اکوسیستم ضعیف برای تایید تراکنش‌های خود استفاده کند، همیشه در معرض حملات 51 درصدی خواهد بود.

ارزهایی با تغییرات سریع:

یکی از مواردی که در جلوگیری از ایجاد حملات 51 درصدی تاثیر زیادی دارد، زمان تایید تراکنش‌ها توسط گره‌های مختلف در شبکه است. در نتیجه، اگر شبکه ارزی، تغییرات را به صورت بسیار سریع و یا بدون در نظر گرفتن چندین گره در شبکه به تایید برساند، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای مهاجمین حملات 51 درصدی باشد. یک تراکنش در یک بلاکچین استاندارد، باید به تایید چندین گره برسد و این زمان تایید، به صورتی باشد که مهاجمین نتوانند به شبکه مورد نظر نفوذ کنند.

آیا 10 کوین برتر بازار، ارز های مستعد حملات 51 درصد هستند؟

با توجه به اینکه 10 ارز اول بازار ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، ترون و... دارای حجم معاملات بسیار بالا، تعداد زیاد گره برای تایید تراکنش‌ها و بلاکچین‌های فوق پیشرفته هستند، جزو ارز های مستعد حملات 51 درصدی به شمار نمی‌روند و احتمال وقوع حملات 51 درصد به این ارزها، تقریبا صفر است و می‌توانند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بلند مدت باشند.

البته باید بدانید بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی، کاملا غیر قابل پیش‌بینی است و احتمال وقوع هر اتفاقی مانند پامپ و دامپ‌های شدید در این بازار وجود دارد؛ اما ارزهای مشهور، زیاد در معرض حملات 51 درصدی نیستند و نخواهند بود.

سخن پایانی مقاله آشنایی با ارز های مستعد حملات ۵۱ درصد:

در این مطلب به معرفی ارز های مستعد حملات 51 درصد پرداختیم تا کاربران عزیز، با آگاهی بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در رمزارزها اقدام کنند و ریسک از دست رفتن سرمایه خود را به حداقل برسانند. همچنین باید بدانید فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیاز به مطالعه و آگاهی بسیار بالایی دارد و عدم آگاهی در این بازار، می‌‌تواند به از دست رفتن سرمایه افراد منجر شود. صرافی ارز دیجیتال بالینکس با ایجاد محیطی امن برای کاربران خود، بهترین صرافی ایرانی خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا