Search
Close this search box.

برای برداشت رمزارز از بالینکس، نیاز است مراحل زیر را طی کنید :
1. نخست وارد پنل کاربری خود شوید و از منوی سمت راست، گزینه کیف پول‌ها را انتخاب کنید.
2. در منوی کیف پول‌ها، رمزارز مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس بر روی گزینه برداشت کلیک کنید تا وارد مرحله برداشت شوید.
3. یکی از موارد حیاتی در این مرحله، وارد کردن آدرس کیف پول مقصد (فردی که می‌خواهید به او این مقدار رمزارز را ارسال کنید) است. حتما اطمینان حاصل کنید که آدرس وارد شده صحیح و صحت آن تایید شده است زیرا پس از انجام تراکنش، امکان بازگشت دارایی‌ها وجود ندارد و هیچ گونه مسئولیتی بر عهده پلتفرم مربوطه قرار نمی‌گیرد.

4. دقت کنید که شبکه انتقال مبدا و مقصد رمزارز باید یکسان باشد. در صورتی که اشتباهی در انتخاب شبکه انتقال رخ دهد، احتمال از بین رفتن دارایی‌های شما وجود دارد. بنابراین، بهتر است از شبکه‌ای استفاده کنید که کارمزد مناسبی داشته و احتمال خطای آن کمتر باشد.
5. در نهایت، برای تایید نهایی برداشت، باید کد اعتبارسنجی ارسال شده به شماره همراه شما (در صورت ثبت‌نام) را وارد نمایید. همچنین، کد از اپلیکیشن Google Authenticator نیز باید درخواست و وارد شود. این اقدامات امنیتی ضروری هستند تا از هر گونه سواستفاده یا دسترسی غیرمجاز به حساب شما جلوگیری شود.
نکته : مدت زمان لازم برای تایید نهایی برداشت بر اساس نوع شبکه و رمزارز، متغیر خواهد بود.

بالینکس امکان شارژ کیف پول با بیش از صد نوع ارز دیجیتال مختلف را به شما می‌دهد. برای واریز ارز دیجیتال به حساب خود مراحل زیر را دنبال کنید:
1. ابتدا باید وارد پنل کاربری خود شوید. سپس از منوی سمت راست به قسمت کیف پول‌ها بروید.
2. در این قسمت، شما می‌توانید رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه واریز کلیک نمایید.
3. آدرس واریز کیف پول و شبکه دلخواه خود را انتخاب کرده و آدرس را کپی نمایید.
4. اگر تاکنون آدرس کیف پول برای این ارز دیجیتال ایجاد نکرده‌اید؛ روی گزینه ایجاد آدرس کیف پول کلیک کنید. آدرس کیف پول را در مبدا مورد نظر وارد کرده و مراحل واریز را تکمیل کنید. در این مرحله، حتما توجه کنید که شبکه انتقال رمزارز در مبدا و مقصد یکسان باشد، تا انتقال ارز با موفقیت صورت بگیرد.

کاربران برای لغو فرایند برداشت ارز دیجیتال خود نیاز دارند که ابتدا وضعیت سفارش را بررسی نمایند و مطمئن شوند که در حالت تایید کد یا در حال انجام قرار دارد. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید :
● ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید و از منوی سمت راست، گزینه مدیریت مالی را انتخاب کنید.
● سپس بر روی گزینه برداشت کلیک کرده و وضعیت سفارش را بررسی کنید. در صورتی که سفارش در وضعیت تایید کد یا در حال انجام باشد، می‌توانید با لغو آن، فرایند برداشت را متوقف کنید.

در صورتی که در هنگام انتقال رمزارز، آدرس مقصد را اشتباه وارد کرده‌اید، باید به یاد داشت که بالینکس قادر به بازگردانی دارایی شما یا پیدا کردن گیرنده نیست. زیرا فرایند برداشت بلافاصله پس از ثبت درخواست آغاز می‌شود. برای بازیابی رمزارز ارسال شده به آدرس اشتباه، اقدامات زیر را انجام دهید:
● ابتدا، در صورتی که دارایی خود را به آدرس شناخته‌شده ارسال کرده‌اید، به‌صورت مستقیم با صاحب آن آدرس تماس بگیرید.
● اگر رمزارز به آدرس نادرستی در یک صرافی یا پلتفرم دیگر ارسال شده است، با پشتیبانی آن صرافی تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

تاریخچه برداشت‌ها و واریزها در صرافی بالینکس از روش زیر قابل مشاهده است :
● پس از ورود به پنل کاربری از منوی سمت راست روی گزینه مدیریت مالی کلیک کنید. در این قسمت، از منوی بالا تاریخچه برداشت و واریز را می‌توانید انتخاب و مشاهده کنید.

هر ارز دیجیتال دارای یک شبکه انتقال خاص است که اساسا بر مبنای فناوری بلاکچین کار می‌کند. در نتیجه، بسیار حائز اهمیت است که هنگام انجام تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، شبکه صحیح را انتخاب نماییم. انتخاب نادرست شبکه می‌تواند منجر به از دست دادن دارایی‌ها شود. در این راستا، لازم است تا این نکات حیاتی را در نظر داشته باشیم :
1. برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو و بایننس کوین از شبکه بلاکچین اختصاصی استفاده می‌کنند، در حالی که توکن‌هایی نظیر یونی‌سواپ، تتر و چین لینک از شبکه‌های دیگر بهره می‌برند.
2. شبکه انتقال مبدا و مقصد تراکنش مهم است که یکسان باشد، زیرا در غیر این صورت، دارایی ممکن است به‌ طور کامل از بین برود و امکان بازیابی آن وجود نداشته باشد. به عنوان مثال، اگر پلتفرم تنها از توکن‌های ERC20 پشتیبانی کند، حتما باید شبکه ERC20 را به عنوان شبکه مقصد انتخاب نماییم.
3. بسیاری از ارزهای دیجیتال قابل انتقال در چندین شبکه هستند و در هنگام انجام تراکنش‌ها، به شما نمایش داده می‌شود که دارایی در کدام شبکه ارسال و دریافت می‌شود. به عنوان مثال، بیت‌ کوین می‌تواند در شبکه‌های BTC و BEP20 منتقل شود.
4. بهتر است که به جای انتخاب شبکه با کارمزد کم، شبکه‌‌ای که با آدرس کیف پول مقصد شما سازگار است را انتخاب کنید.
5. باید توجه داشت که هزینه کارمزد در شبکه اتریوم یا ERC20 بسیار بالا است، بنابراین دستکاری در انتخاب شبکه می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها گردد. با توجه به این موارد، احتمالا بهتر است که در هنگام انجام تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، با دقت بالا به این نکات توجه نماییم تا از دست رفتن دارایی‌ها جلوگیری کنیم.

در کیف پول شما، نوع شبکه هر رمزارز به طور واضح مشخص می‌شود، همچنین در هنگام واریز یا برداشت در صرافی‌های ارز دیجیتال از قبیل بالینکس، شبکه‌هایی که برای هر ارز در دسترس است نمایش داده می‌شود. ارزهای دیجیتال در هر شبکه، یک آدرس خاص دارند که از نظر تعداد کاراکترها و طول با یکدیگر تفاوت دارند.
● BEP2 : یک شبکه است که قبلا به عنوان بایننس چین شناخته‌ می‌شد که آدرس‌های آن با BNB شروع می‌شود.
● BEP20 : یک شبکه هوشمند بایننس است که آدرس‌های آن با 0X شروع می‌شود.
● ERC20 : یک شبکه اتریوم است که آدرس‌های آن با 0x شروع می‌شود و در مجموع شامل 42 کاراکتر است.
● TRC20 : شبکه ترون است که آدرس‌های آن با حرف T آغاز می‌شود و معمولا شامل 34 کاراکتر است.
● EOS : پلتفرم EOS برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) استفاده می‌شود که آدرس‌های آن شامل 12 کاراکتر مختلف حروف و اعداد است.
● BTC : شبکه بیت‌ کوین که با آدرس‌هایی شامل 1، 3 یا bc1 شروع می‌شود و معمولا شامل 26 تا 35 کاراکتر است، نیز به عنوان یکی از پرکاربردترین شبکه‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا