Search
Close this search box.
مقالات

استخراج کوین در ارز دیجیتال چیست؟ | 0 تا 100 استخراج Coin

یکی از مفاهیم پایه و ابتدایی مهم ارزهای دیجیتال و بیت کوین، استخراج کوین‌های مختلف و مکانیسم اجماع آنان است. این مورد علاوه بر ایجاد درآمد برای تایید کنندگان تراکنش‌های شبکه، نقش مهمی در پایداری بلاکچین‌های مختلف و انجام و ثبت تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال و بیت کوین ایجاد می‌کند. ممکن است برای بسیاری از افراد سوال به وجود بیاید که استخراج کوین چیست و آیا امکان استخراج همه رمزارزها وجود دارد؟ در این مطلب به بررسی دقیق این موضوع خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

استخراج کوین چیست؟

استخراج کوین فرایندی است که طی آن تاییدکنندگان و گره‌های شبکه (Node)، تراکنش‌های مختلف داخل شبکه را تایید می‌کنند و بر اساس نقشی که در تایید تراکنش‌های یک بلاک دارند، بخشی از کارمزد انتقال مورد نظر را به عنوان پاداش تراکنش دریافت می‌کنند. فرایند استخراج کوین با توجه به مکانیسم اجماع هر بلاکچین متفاوت است و نقشی اساسی در پایداری بلاکچین‌های ارز دیجیتال‌های مختلف دارد.

بیت کوین، اولین ارز دیجیتال در دنیا بود که نخستین بار توسط ساتوشی ناکاموتو استخراج شد. در آن زمان، پاداش استخراج جنسیس بلاک بیت کوین (بلاک آفرینش)، 50 بیت کوین بود. قبل از آشنایی افراد با بیت کوین، این سوال برای بسیاری مطرح بود که مکانیسم اجماع بیت کوین چیست؟ در جواب باید گفت بلاکچین بیت کوین با با روش گواه اثبات کار یا POW فعالیت می‌کند.

استخراج کوین چیست؟
استخراج کوین فرایندی است که طی آن تاییدکنندگان و گره‌های شبکه (Node)، تراکنش‌های مختلف داخل شبکه را تایید می‌کنند.

البته باید بدانید استخراج کوین‌های مختلف با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود و فقط یک روش خاص برای فعالیت به عنوان گره در شبکه و دریافت پاداش استخراج وجود ندارد؛ همین تنوع، استخراج کوین را به گزینه‌ای جذاب برای افراد در سراسر دنیا تبدیل کرده و سالیان زیادی است این روش مورد توجه مردم مختلف سراسر دنیا است.

آموزش استخراج بیت کوین

بلاکچین بیت کوین با الگوریتم گواه اثبات کار (POW) فعالیت می‌کند. فعالیت در این شبکه به عنوان گره و تاییدکننده تراکنش‌ها، نیازمند تجهیزات فیزیکی با توان محاسباتی بالا است. البته باید بدانید این دستگاه‌ها قیمت بالایی دارند و علاوه بر آن، آلودگی صوتی زیادی تولید می‌کنند. قبل از آموزش استخراج بیت کوین، باید دستگاه‌های مربوط را خریداری کنید؛ هر فرد به اندازه نقشی که در تایید تراکنش‌های بیت کوین دارد، پاداش دریافت می‌کند.

البته فاکتورهای زیادی مانند هش ریت و میزان تعرفه برق در کشور مورد نظر، نقش زیادی در میزان سود دهی ماینرهای بیت کوین دارند. برای مثال در کشور ایتالیا، هزینه برق استخراج یک بیت کوین معادل با قیمت یک پورشه آخرین مدل است! بر اساس آخرین آمارها، هزینه برق استخراج یک بیت کوین در ایران، حدوده 500 دلار است و ایران از این نظر، جزو بهترین کشورها برای استخراج بیت کوین به شمار می‌رود.

آیا استخراج بیت کوین در ایران قانونی است؟

بر اساس قوانین تصویب شده در ایران، هرگونه فعالیت مربوط به استخراج بیت کوین اعم از خرید و فروش دستگاه‌های مربوط و استفاده از آنان، نیازمند دریافت مجوز از وزارت صنعت معدن و تجارت است و فعالیت خارج از چهارچوب قوانین و مجوزهای این سازمان، جرم محسوب می‌شود.

آیا استخراج بیت کوین در ایران قانونی است؟
استخراج بیت کوین نیاز به مجوز‌های قانونی دارد.

در نتیجه، استخراج بیت کوین در ایران قانونی بوده و اگر کسی به فعالیت در این حوزه تمایل دارد، می‌تواند با دریافت مجوزهای لازم، وارد این حوزه شود و زیر نظر نهادهای مربوط به استخراج کوین‌های مختلف مشغول شود.

استخراج بیت کوین در تلگرام

در حال حاضر بسیاری از کانال‌ها و ربات‌ها تلگرامی در حال ارائه برنامه‌های مختلفی برای استخراج کوین‌های مختلف و یا استخراج بیت کوین هستند. باید بدانید بیش از 90 درصد تمامی این موارد کاملا کلاهبرداری هستند و هدف اصلی آنان، جذب مخاطب است. به همین دلیل به شما کاربران عزیز پیشنهاد می‌کنیم وقت و سرمایه خود را در این پلتفرم‌ها تلف نکنید و قبل از شروع فعالیت، به دقت پلتفرم مورد نظر را بررسی کنید.

استخراج بیت کوین در تلگرام
در حال حاضر بسیاری از کانال‌ها و ربات‌ها تلگرامی در حال ارائه برنامه‌های مختلفی برای استخراج کوین‌های مختلف و یا استخراج بیت کوین هستند.

علاوه بر این مورد، بسیاری از این ربات‌ها، با وعده استخراج بیت کوین و یا پرداخت سودهای هنگفت، اقدام به دریافت ارزهای دیجیتال افراد و یا گرفتن کلید خصوصی کیف پول ارز دیجیتال آنان می‌کنند که تمامی این موارد، کلاهبرداری است.

لطفا کلید خصوصی کیف پول ارز دیجیتال خود را در اختیار هیچکس قرار ندهید.

آیا استخراج همه کوین های مختلف ممکن است؟

در جواب باید گفت خیر؛ فرایند استخراج کوین، به نوع فعالیت شبکه ارز مورد نظر مربوط است و به همین دلیل ممکن است امکان استخراج و فعالیت به عنوان گره در بلاکچین همه ارزهای مورد نظر وجود نداشته باشد. ارزهایی که بلاکچین آنان با روش گواه اثبات کار (POW) فعالیت می‌کنند، نیاز به تجهیزات فیزیکی دارد و باقی شبکه‌ها، از طریق استیکینگ، رای گیری در شبکه، انتخاب نماینده و... انجام می‌شود.

باید بدانید تمامی شبکه‌های بلاکچین موجود در دنیا، نیاز به فرایندی برای تایید تراکنش‌های خود دارند، اما تایید این تراکنش‌ها، صرفا نباید از دستگاه‌های فیزیکی استفاده کرد و بیشتر بلاکچین‌ها و شبکه‌های رمزارزهای نسبتا جدید، از فرایندهای استیکینگ و تایید تراکنش‌ها به صورت ابری استفاده می‌کنند. علت این موضوع از بین بردن مشکلات بلاکچین‌های قدیمی مانند مقیاس پذیری و افت سرعت در زمان شلوغی شبکه است.

بهترین گزینه برای استخراج کوین چیست؟

برخی از ارزهای دیجیتال، جزو بهترین گزینه‌های برای استخراج کوین هستند که محبوبیت زیادی میان کاربران دارند. این ارزها عبارتند از:

استخراج تمامی این موارد به صورت ابری است و برای فعالیت در بلاکچین این ارزها هیچ نیازی به خرید دستگاه فیزیکی نیست و کافی است تا سرمایه مورد نظر خود را بر اساس قراردادهای مختلف، در شبکه قفل کنید و در فرایند تایید تراکنش‌ها، بر اساس میزان سرمایه خود، از میزان کارمزد تراکنش‌ها، سهیم شوید.

بهترین استخراج کوین گواه اثبات کار

بهترین استخراج کوین بر اساس مکانیسم امکاع گواه اثبات کار عبارت است از:

  • بیت کوین؛
  • دوج کوین؛
  • اتریوم کلاسیک؛
  • زی کش.

آنچه در مقاله استخراج کوین چیست؛ آموختیم:

استخراج کوین برای افراد مبتدی، یک چالش جدی به شمار می‌آید و همین موضوع ممکن است در آینده مشکلاتی را برای کاربران مختلف ایجاد کند. در این مطلب تمامی موارد مربوط به استخراج کوین‌ها و همچنین بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج معرفی شد تا کاربران دید مناسبی نسبت به این موضوع پیدا کنند.

توجه داشته باشید که هرگونه فعالیت در خصوص استخراج کوین‌های مختلف با استفاده از دستگاه‌های فیزیکی در ایران، نیازمند دریافت و اخذ مجوز از نهادهای مربوط است و فعالیتی خارج از این چهارچوب، جرم محسوب می‌شود.

مهدی اصفهانی

مهدی اصفهانی سردبیر مجله صرافی ارز دیجیتال بالینکس؛ با سابقه 5 سال تدریس و فعالیت در بازارهای مالی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا