Search
Close this search box.
اخبار

بیت کوین به 64000 دلار رسید! علت صعود بیت کوین چه بود؟

در تاریخ 23 مهر 1403 (14 اکتبر 2024)، قیمت بیت کوین توانست به بیش از 64,000 دلار صعود کند که لازمه این رشد، لیکوییدیشن پوزیشن‌های شورت به ارزش بیش از 100 میلیون دلار بود. این افزایش قیمت همچنین می‌تواند نشانگر تاثیرات رویداد هاوینگ در سال 2024 باشد که باعث کاهش عرضه بیت‌کوین و افزایش تقاضا جهانی شده است.

قیمت بیت کوین در حال حاضر در محدوده 64,210 دلار معامله می‌شود و در 24 ساعت گذشته بیش از 2% افزایش داشته است. پایین‌ترین قیمت 24 ساعت اخیر آن 62,035 دلار بوده است. ارزش بازار بیت‌کوین در زمان نگارش این خبر حدود 1.27 تریلیون دلار است که به لطف ورود اخیر ایالات متحده به ETFهای اتریوم و بیت کوین، به مبلغ 308.76 میلیون دلار تقویت شده است.

عوامل دیگری مانند تنش‌های سیاسی در خاورمیانه نیز در افزایش قیمت این رمز ارز تاثیرگذار بوده‌اند. در این میان، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی Uptober (این اصطلاح به معنی صعودی بودن بازار در ماه اکتبر  است: Up + October) ممکن است ادامه‌دار باشد و حتی رکوردهای قیمتی جدیدی برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ثبت شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر جنگ بر بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

همچنین، بازار رمزارزها با تحولات قانونی جدید، مانند اختلافات مداوم بین صرافی‌ها و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، روبه‌روست. این اتفاقات، به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران و کاربران فعال صرافی‌ها، لحظاتی مهم و سرنوشت‌ساز در کوتاه‌مدت ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا