Search
Close this search box.
تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال بیت کوین

طبق گزارش تحلیلگر معروف کوین تلگراف، قیمت بیت کوین در فاصله زمانی بین ۹ تا ۱۰ اکتبر ۵.۳ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای خود در ۵۸,۹۰۰ دلار رسید. این اصلاح در نمودار قیمت بیت کوین، پس از انتشار داده‌های تورم مصرف‌کننده بالاتر از حد انتظار در ایالات متحده آغاز شد که نشان می‌دهد معامله‌گران نگران هستند که فدرال رزرو انگیزه کمتری برای ادامه کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک داشته باشد.

واکنش قیمت بیت کوین منعکس‌کننده نگرانی و احساسات سرمایه‌گذاران درباره احتمال افزایش رکود اقتصادی است. اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در سپتامبر نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش یافته است که این موضوع نگرانی‌هایی را درباره رکود تورمی ایجاد کرده است. همچنین، تعداد درخواست‌های بیمه بیکاری در ایالات متحده به بالاترین سطح ۱۴ ماه اخیر رسیده است و تاثیر منفی گسترده‌تر بیکاری، بر اقتصاد همچنان نگرانی بسیار زیادی برای سیاست‌گذاران است.

در بازارهای خنثی، شاخص پاداش سالانه قراردادهای آتی بیت کوین، که تفاوت بین قراردادهای ماهانه و قیمت نقدی را در تحلیل‌های مالی و بازارهای مشتقات برای ارزیابی تقاضا و احساسات معامله‌گران اندازه می‌گیرد، باید عددی ۵ تا ۱۰ درصدی را نشان دهد تا برای دوره تسویه طولانی‌تر جبران شود.نمودار 2 ماهه شاخص پاداش سالانه قراردادهای آتی بیت کوین

با این حال، در تاریخ ۱۰ اکتبر، نرخ پایه بیت کوین برای اولین بار در بیش از دو ماه به زیر آستانه خنثی ۵ درصد کاهش یافت. نکته مهم این است که آخرین باری که این شاخص منفی شد، در تاریخ ۵ آگوست بود که بیت کوین در عرض سه روز ۲۴.۶ درصد سقوط کرد و به ۴۹,۲۶۸ دلار رسید. بنابراین نوسانات اخیر در شاخص‌های آتی BTC نشان‌دهنده یک تغییر محسوس در احساسات معامله‌گران است.

توجه داشته باشید که تحلیل فوق، صرفا ترجمه و نگارش روان‌تر دیدگاه تحلیلگران مطرح بازار ارزهای دیجیتال است و نباید به‌عنوان سیگنال خرید و فروش یا مشاوره سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا