Search
Close this search box.
اخبار

تحولات خاورمیانه چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

افزایش تنش‌ها میان برخی کشورها در خاورمیانه، با واکنش منفی بازار ارزهای دیجیتال روبه‌رو شد و قیمت بیت کوین و بیشتر آلت کوین‌ها در دو روز گذشته، روند کاهشی را تجربه کردند. اما علت اصلی این موضوع چیست و واکنش بازار ارزهای دیجیتال در صورت ادامه این روند پر تلاطم در منطقه خاورمیانه چه خواهد بود؟

ریزش قیمت بیت کوین بر اثر افزایش درگیری ها در خاورمیانه

در دو روز اخیر و با توجه به درگیری برخی کشورها در خاورمیانه، قیمت بیت کوین افتی 9.5 درصدی را تجربه کرد و از محدوده 66 هزار دلار، به حمایت روانی خود، یعنی قیمت 60 هزار دلار رسید. البته شروع این اصلاح، مربوط روز قبل آغاز درگیری‌ها و به دلیل احتمال وقوع جنگ بین برخی کشورها در خاورمیانه و احتمال درگیر شدن کشورهای مهم اقتصاد جهانی بود.

ریزش قیمت بیت کوین بر اثر افزایش درگیری ها در خاورمیانه 

در مقابل، قیمت انس جهانی طلا و نفت، روند افزایشی به خود گرفت تا احتمال جنگ رسمی در خاورمیانه، قوت بگیرد. در همین حین، سازمان ملل کشورها را به خویشتن داری و عدم پاسخ به برخی اقدامات دعوت کرد.

چرا قیمت بیت کوین به این درگیری ها واکنش نشان داد؟

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال از نظر سرمایه‌گذاران هنوز به بلوغ کاملی نرسیده است، در اثر این‌گونه اتفاقات، بیت کوین روند نزولی به خود می‌گیرد که علت اصلی آن، خروج سرمایه‌های بزرگ از این ارز و حرکت به سمت دارایی‌های امن‌تر، مانند طلا است. طلا از دیرباز به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن شناخته شده و کوچک‌ترین درگیری‌ها، باعث افزایش قیمت آن می‌شود.

اما شناخته شدن طلا به عنوان یک دارایی ارزشمند در زمان جنگ، موضوعی کلیشه‌ای است؛ چرا که بیت کوین در مقایسه با طلا، نقدشوندگی بهتری در زمان‌های ناامنی دارد و می‌توان تمامی ارزهای دیجیتال را با استفاده از صرافی‌های متمرکز یا غیرمتمرکز، به فروش رساند. در حالی در شرایط بحرانی، شاید به راحتی امکان تبدیل طلا به پول رایج، وجود نداشته باشد.

البته هولدرهای بیت کوین اهمیت زیادی به این نوسانات نمی‌دهند و به خوبی می‌دانند روند بلند مدتی بیت کوین، همیشه صعودی و سود ده بوده است.

بیشتر بخوانید: صرافی غیر متمرکز چیست؟

شاید با گذر زمان و افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال میان مردم عادی، جای این دو دارایی به عنوان سرمایه‌گذاری امن در مواقع جنگ تغییر کند و دیگر بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال، به این شدت به تحولات میان کشورها، واکنش نشان ندهد.

شما می‌توانید با ثبت نام در صرافی بالینکس، به صورت کاملا امن و 24 ساعته، به خرید و فروش طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال بپردازید و در صورت تکمیل احراز هویت خود، 10 هزار شیبا به عنوان هدیه از ما دریافت کنید.

مهدی اصفهانی

مهدی اصفهانی سردبیر مجله صرافی ارز دیجیتال بالینکس؛ با سابقه 5 سال تدریس و فعالیت در بازارهای مالی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا