Search
Close this search box.
تحلیل تکنیکال

آیا پولکادات (DOT) در سال 2024 رشد خواهد کرد؟

در طول یک سال اخیر و به خاطر افت‌های پی‌درپی بیت کوین، آلت کوین‌های مختلف نیز ضربه زیادی خوردند و کاهش‌های بسیار زیادی را تجربه کردند. حال با افزایش قیمت بیت کوین و شکست روند صعودی به خاطر مسائل پیش رو (ETF بیت کوین و هاوینگ)، افرادی که به آلت کوین‌‌ها علاقه داشتند، دوباره بررسی‌های خود را برای یافتن بهترین آلت کوین آغاز کردند.

یکی از آلت کوین‌هایی که طرفداران بسیار زیادی دارد و از ابتدا با تیم توسعه‌دهنده قوی و برنامه‌های منظم خود توانسته سرمایه مناسبی را جذب کند، پولکادات نام دارد. اما آیا پولکادات در سال 2024 رشد خواهد کرد؟

سایت خبری-تحلیلی Cryptoticker در مطلبی به بررسی شرایط این ارز پرداخته است.

شرایط کنونی ارز پولکادات

هر واحد ارز پولکادات با نماد DOT، هم اکنون با قیمت 6.92 دلار معامله می‌شود. حجم معاملات 24 ساعته این ارز در حال حاضر 617.26 میلیون دلار است و ارزش بازار آن مبلغی در حدود 6.83 میلیارد دلار است. این اعداد برای یک آلت کوین بسیار قابل توجه هستند و نشان از محبوبیت این ارز در برابر باقی آلت کوین‌ها است.

در 4 نوامبر 2021، پولکادات به بالاترین قیمت خود یعنی 54.98 دلار دست پیدا کرد. در مقابل کمترین قیمت این ارز در 22 آگوست 2020 با قیمت 2.82 دلار ثبت شد. عرضه در گردش پولکادات در حال حاضر 987.58 میلیون واحد از حداکثر عرضه 1.00 میلیارد واحد است.

آیا افزایش قیمت پولکادات در راه است؟

پاراچین‌های پولکادات به عنوان عوامل رمزنگاری در بلاکچین این ارز عمل می‌کنند که قابلیت‌های شبکه اولیه پولکادوت را افزایش می‌دهند. راه‌اندازی تامین مالی و توسعه این پاراچین‌ها از طریق مزایده‌های پاراچین، فرآیندی سازمان‌یافته و دقیق است که با راه‌اندازی به موقع و طبق یک برنامه از پیش تعریف‌شده به اوج خود می‌رسد.

متاسفانه برخی حراج‌های پاراچین که در سال 2022 برگزار شدند، با تاخیر در راه‌اندازی خود مواجه شدند یا در تامین بودجه کافی با چالش‌هایی مواجه شدند. این موضوع باعث از بین رفتن علاقه بسیاری از سرمایه‌گذاران به این ارز شد و باعث شد شبکه پولکادات در برخی مواقع با قطعی‌هایی مواجه شود.

در طول سال گذشته عملکرد پولکادات از 100 ارز دیجیتال برتر، 51 درصد کمتر بوده است که نشان دهنده عملکرد ضعیف این ارز در میان باقی آلت کوین‌ها است. علاوه بر این قیمت فعلی در مقایسه با بالاترین رکورد خود به میزان قابل توجه 87 درصد کاهش یافته است.

اما باز هم پولکادات می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری میان باقی آلت کوین‌ها باشد و خود را از شرایط بحرانی کنونی نجات دهد.

توجه داشته باشید این مطلب صرفا بررسی یک سناریو بوده و هیچگونه پیشنهاد تجارت و فعالیت در بازار را نمی‌دهد.

مهدی اصفهانی

مهدی اصفهانی سردبیر مجله صرافی ارز دیجیتال بالینکس؛ با سابقه 5 سال تدریس و فعالیت در بازارهای مالی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا