Search
Close this search box.
تحلیل تکنیکالتحلیل فاندامنتال

آیا ریزش قیمتی اتریوم در راه است؟

بازار ارزهای دیجیتال پس از اخبار مربوط به ETF بیت کوین و احتمال بالای تصویب این صندوق، رشد خوبی را تجربه کرد و توانست دوباره سرمایه مناسبی را به خود جذب کند. در این میان علاوه بر بیت کوین، آلت کوین‌های زیادی مانند اتریوم توانستند مجددا امواج صعودی را در نمودارهای خود ببینند تا سرمایه‌گذاران خود را امیدوار کنند.

قیمت اتریوم بعد از ثبت افزایش قیمت‌های متوالی در روزهای اخیر، هم اکنون وارد یک رنج قیمتی سخت و طاقت فرسا شده است که ممکن است بسیاری از افراد را وادار به خروج از این ارز کند. اما آیا قیمت اتریوم در آستانه سقوطی وحشتناک قرار دارد؟

تحلیل‌گر سایت Cryptopotato در مطلبی به بررسی شرایط فاندامنتالی و تکنیکالی اتریوم پرداخته است.

شرایط تکنیکالی اتریوم

در تایم فریم روزانه، نمودار قیمتی اتریوم توانسته پس از شکست میانگین متحرک 200 روزه (moving average) و همچنین خارج شدن از کانال قیمتی معتبر که مدت بسیار زیادی در حال نوسان در آن بوده است، رشد خوبی را تجربه کند. قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه هم اکنون بین 2100 و 2400 دلار در حال نوسان و رنج زدن است. با توجه به رنج بودن اندیکاتور RSI، حرکت بعدی قیمت در این تایم فریم منوط به شکست 2100 و یا 2400 دلار است. در صورت شکست 2400 دلار، هدف بعدی اتریوم 2700 دلار است.

اتریوم تایم فریم روزانه

تایم فریم 4 ساعته اتریوم نیز نظر متفاوتی ندارد و همین سناریو در تایم فریم روزانه را تایید می‌کند. در تایم فریم 4 ساعته همین رنج قیمتی در محدوده‌ای اعلام شده با جزییات بیشتر مشخص است و رنج قیمت و تلاش برای شکستن یکی از محدوده‌ها را به خوبی تایید می‌کند. به نظر تحلیل‌گر روند اتریوم همچنان صعودی است و توانایی حرکت مجدد به سمت بالا و شکست مقاومت ذکر شده را دارد.

تحلیل تکنیکال اتریوم تایم فریم 4 ساعته

بررسی فاندامنتالی اتریوم

تحلیل‌گر این سایت برای بررسی شرایط فاندامنتالی اتریوم در کوتاه مدت، به سراغ بررسی شاخص Open Interest اتریوم رفته است. این شاخص میزان قراردادهای آتی بازار را نشان می‌دهد که هنوز بسته نشدند. هرچه این شاخص در منطقه‌های بالاتر باشد، یعنی معامله‌گران به روند فعلی اطمینان بیشتری دارند و به ادامه حرکت آن امیدوار هستند و هرچه این شاخص در محدوده‌های پایین‌تری باشد یعنی اطمینان معامله‌گران به روند فعلی کمتر است.

همزمان با رشد اتریوم، این شاخص نیز افزایش یافته است که نشان‌گر اطمینان افراد به روند بوده است. اما پس از افت‌های اخیر، این شاخص هم کاهش‌های معقولی را تجربه کرده است. این موضوع نشان از حرکات منطقی بازار است و می‌‌تواند تا حدی این اطمینان را به کاربران بدهد که نوسانات شدید قیمتی در راه نیستند.

open interest ETH

توجه داشته باشید این مطلب صرفا بررسی یک سناریو بوده و هیچگونه پیشنهاد تجارت و فعالیت در بازار را نمی‌دهد.

مهدی اصفهانی

مهدی اصفهانی سردبیر مجله صرافی ارز دیجیتال بالینکس؛ با سابقه 5 سال تدریس و فعالیت در بازارهای مالی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا