Search
Close this search box.
اخبار

تایید ETF بیت کوین، نزدیک تر از همیشه!

در حالی هر روز اخباری مبنی بر رد و یا تایید ETF بیت کوین به گوش می‌رسد، امروز کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا روند جدیدی را برای ارائه نظر قطعی خود در مورد ETF بیت کوین آغاز کرده است و کارشناسان معتقدند این موضوع می‌تواند جزو آخرین مراحل برای تایید قطعی ETF بیت کوین باشد.

پس از درخواست 21 شرکت آمریکایی برای راه اندازی ETF بیت کوین به صورت رسمی و ارائه پیشنهادات، SEC ایرادات زیادی به این موضوع وارد کرد که مهم‌ترین آن مدل معامله این صندوق بود. در پیشنهادات شرکت‌ها عنوان شده بود که این صندوق به دو صورت نقدی و غیر نقدی برای عموم مردم و سرمایه‌گذاران در دسترس باشد. اما SEC مشکلات زیادی با مدل غیر نقدی برای معامله بیت کوین دارد. مدل معامله غیر نقدی به این موضوع اشاره دارد که صندوق ETF بیت کوین با استفاده از سایر رمزارها نیز قابل خرید و فروش باشد.

پس از این اتفاق، کمیسیون بورس و اوراق بهادار به این شرکت‌ها اعلام کرد که تا قبل از صدور رای نهایی در مورد این پرونده، پیشنهادات خود را اصلاح کنند. از جایی که شرکت‌هایی که این درخواست را ارسال کردند به خوبی می‌دانستند اگر SEC این موضوع را رد کند بازار دوباره به سقوطی عمیق‌تر از دفعات قبل هدایت می‌شود، سریعا اصلاحات لازم را آغاز کردند تا شانس تایید ETF بیت کوین به بالاترین حد خود برسد.

حال خبر می‌رسد که صدور رای SEC در این مورد در حال رسیدن به ایستگاه پایانی خود است. تقریبا همه شرکت‌های درخواست دهنده ETF بیت کوین، اخرین اصلاحات خود را که 19b-4 نام دارد به SEC ارسال کردند تا این نهاد نظارتی در 10 ژانویه رای قطعی خود را در این مورد اعلام کند.

بیشتر فعالان و کارشناسان معتقدند SEC با این پیشنهاد موافقت خواهد کرد. حال باید دید نظر قطعی SEC در این مورد چه خواهد بود و آیا بیت کوین پس از حدود 10 سال به صورت رسمی به تایید دولت ایالات متحده خواهد رسید یا خیر.

مهدی اصفهانی

مهدی اصفهانی سردبیر مجله صرافی ارز دیجیتال بالینکس؛ با سابقه 5 سال تدریس و فعالیت در بازارهای مالی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا