Search
Close this search box.
اخبار

SEC به احتمال زیاد تمامی درخواست‌های ETF بیت کوین در این ماه را رد خواهد کرد!

در حالی که تقریبا تمامی بازار چشم انتظار تایید بیت کوین توسط SEC در این ماه بودند، مارکوس تیلن یکی از تحلیل‌گران Matrixport، در گزارشی گفت کمیسیون بورس و اوراق بهادار به احتمال زیاد تمامی درخواست‌های مربوط به ETF بیت کوین را رد خواهد کرد. به اعلام این خبر بازار وارد موجی نزولی شد و بار دیگر تحلیل‌گران با سناریوهای نزولی خود وارد میدان شدند.

بر خلاف جلسات متعدد SEC با درخواست‌کنندگان ETF بیت کوین، مارکوس تیلن در گزارشی به این موضوع پرداخته که این درخواست‌ها همچنان برخی از الزامات SEC برای این صندوق را ندارند و ناقص هستند. با دلالت بر همین موضوع، به احتمال زیاد SEC تمامی درخواست‌ها برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین را رد خواهد کرد.

او معتقد است تایید این صندوق می‌تواند به پذیرش گسترده‌ ارزهای دیجیتال در ایالات متحده آمریکا منجر شود اما چهارچوب‌های قانونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای این موضوع هنوز کامل نیستند و این موضوع در آینده می‌تواند به کل صنعت ارزها دیجیتال ضربه وارد کند.

تیلن گفت:

رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) یکی از مخالفان ارزهای دیجیتال است و باید فکر این موضوع که او به تایید ETF بیت کوین رای دهد را از ذهن خود بیرون کنیم. او معتقد است شاید تایید این صندوق در سه ماهه دوم 2024 اتفاق بیوفتد اما به احتمال زیاد تمامی درخواست‌های این چند وقت اخیر در ژانویه جاری، رد خواهد شد.

جنسلر رییس SEC ماه گذشته در مصاحبه‌ای به CNBC گفته بود که هکرها و کلاهبرداری‌های گسترده‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارد و قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار و نه هیچ قوانین دیگری نمی‌تواند جلوی این موارد را بگیرد.

رد شدن ETF بیت کوین چه تبعاتی دارد؟

تیلن معتقد است اگر این درخواست‌ها تا آخر این ماه میلادی (ژانویه) رد شود، حجم بسیار زیادی از سرمایه‌های معامله‌گران در بازار فیوچرز از بین خواهد رفت و شاهد لیکویید شدن بسیاری از افراد خواهیم بود. علاوه بر این قیمت بیت کوین می‌تواند کاهشی 20 درصدی را تجربه کند و دوباره به محدوده 26 هزار دلار بازگردد.

تقریبا دو ماه پیش، 21 شرکت درخواست خود برای تایید ETF بیت کوین را به SEC ارسال کرده بودند. حال باید دید در نهایت سرنوشت این صندوق چه خواهد شد.

مهدی اصفهانی

مهدی اصفهانی سردبیر مجله صرافی ارز دیجیتال بالینکس؛ با سابقه 5 سال تدریس و فعالیت در بازارهای مالی.

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا