Search
Close this search box.
تحلیل تکنیکال

احتمال سقوط بیت کوین به 34 هزار دلار وجود دارد؟

بر خلاف انتظارها و وقتی که تقریبا همه بازار منتظر بودند تا موج جدید و صعودی بیت کوین در محدوده 40000 دلار مجددا آغاز شود، اما پس از رسیدن به این ناحیه حمایتی عرضه‌ها زیادتر شدند و بیت کوین نتوانست این حمایت خود را حفظ کند.

در حالی که پس از تایید ETF بیت کوین، قیمت این ارز حدود 18 درصد کاهش داشته است، برخی هنوز هم معتقدند این افت قیمتی می‌تواند باز هم ادامه داشته باشد و قیمت بیت کوین تا محدوده 34 هزار دلار سقوط کند.

با توجه به داده‌ها، پس از حرکت نزولی بیت کوین به زیر 40 هزار دلار، بیش از 225 میلیون دلار از معاملات کاربران که اکثر آنان در پوزیشن‌های خرید (Long) بودند لیکویید شد که این میزان از بین رفتن سرمایه در یک روز معاملاتی، بسیار قابل توجه است.

البته یکی از دلایل مهم این اتفاق، فروش میزان زیادی از سهام صندوق بیت کوین گری اسکیل توسط صرافی FTX بوده است. طبق آمار، FTX بیش از یک میلیارد دلار از این صندوق را به فروش رسانده است.

اگر این عرضه‌ها توسط شرکت‌های بزرگ ادامه داشته باشد، بعید نیست که قیمت بیت کوین تا محدوده 34 هزار سقوط کند و بدون شک این اتفاق می‌تواند بازار را به ابهامی عمیق در مورد آینده کوتاه مدت بیت کوین فرو ببرد. باید دید آیا بازار تا چند روز آینده می‌تواند خود را از این شرایط بحرانی و پر عرضه نجات دهد یا خیر.

مهدی اصفهانی

مهدی اصفهانی سردبیر مجله صرافی ارز دیجیتال بالینکس؛ با سابقه 5 سال تدریس و فعالیت در بازارهای مالی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا