Search
Close this search box.
تحلیل فاندامنتال

آیا قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار خواهد رسید؟

در حالی که چندین روز از تایید ETF های بیت کوین می‌گذرد، هیجان و هیاهو برای خرید این صندوق‌ها بسیار کم‌رنگ شده است و به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌هایی که در مورد افت قیمت بیت کوین پس از تایید ETF مطرح می‌شد، کاملا صحیح بوده است.

یکی از مواردی که می‌تواند در چنین شرایطی باعث افت قیمت هرچه بیشتر بیت کوین شود، اهرم معاملاتی در صرافی‌های ارز دیجیتال است. اگر حجم معاملات فروش (Short) نسبت به معاملات خرید (Long) بیشتر باشد، اهرم‌هایی که در معاملات شورت استفاده می‌شود می‌تواند باعث افزایش چشم‌گیر عرضه‌ها و در نتیجه افت قیمت بیت کوین شود. اما این اهرم‌ها تا چه حد می‌توانند در افت قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشند؟

در 15 ژانویه 2024 (25 دی 1402)، یکی از تحلیل‌گران مشهور بازار کریپتو به نام MartyParty در این مورد گفت:

قبل از هاوینگ بیت کوین، معاملات آتی صرافی بایننس (بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا) و اهرم‌هایی که به کاربران ارائه می‌دهد، می‌تواند باعث ریزش قیمت تا محدوده 39500 شود و اگر قیمت نتواند این محدوده را به خوبی حفظ کند، ممکن است 20 درصد دیگر هم اصلاح کند.
البته افت قیمت به دلیل معامله‌گرانی که از اهرم بالا در معاملات خود استفاده می‌کنند امری بسیار رایج است و در این هنگام صرافی‌ها باید حساب معامله‌گرانی که با حجم سرمایه بالا از اهرم‌های غیرمنطقی استفاده می‌کنند را مسدود کند.

البته افت قیمت بیت کوین پس از تایید ETF سناریویی دور از ذهن نبود اما این اصلاح قیمتی که هم اکنون شاهد آن هستیم می‌تواند به خاطر از بین رفتن هیجانات در معاملات پس از تایید این صندوق باشد.

مهدی اصفهانی

مهدی اصفهانی سردبیر مجله صرافی ارز دیجیتال بالینکس؛ با سابقه 5 سال تدریس و فعالیت در بازارهای مالی.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا